بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۰۹۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، ۱۷۵ واحد تولیدی صنعتی با اخذ پروانه بهره برداری وارد چرخه تولید شدند.

عبدالحمید سرتیپی در گفتگو با ایسنا افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۱۷۵ واحد تولیدی صنعتی با اخذ پروانه بهره برداری وارد چرخه تولید شدند که تأثیر بسزایی در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان داشته اند.

وی افزود: با راه اندازی و بهره برداری از ۱۷۵ واحد صنعتی در استان زمینه اشتغال مستقیم برای ۹ هزار و ۸۷۲ نفر فراهم شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۴۰ درصد افزایش اشتغال در این حوزه را شاهد بودیم.

سرتیپی اضافه کرد: برای بهره برداری از این واحد‌ها طی ۱۱ ماهه نخست امسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شده است که در این زمینه نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۹۵ درصد رشد روبرو بودیم.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه یک هزار و ۶۷ فقره جواز تأسیس برای واحد‌های تولیدی صنعتی جدید در استان صادر شده است که پیش بینی می‌شود برای راه اندازی و بهره‌برداری از این واحد‌ها بیش از ۴۰۵هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام خواهد شد که با بهره برداری از این واحد‌ها پیش بینی می‌شود زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۶ هزار و ۷۰۱ نفر در این واحد‌ها فراهم گردد.

سرتیپی با اشاره به روند صدور مجوز‌های صنعتی خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل سرمایه گذاری در حوزه صنعت، کلیه فرآیند‌های صدور مجوز‌های صنعتی از طریق سامانه بهین یاب و درگاه یکپارچه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌گیرد با حذف فرآیند‌های اضافی و زائد مجوز‌های مرتبط در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر