بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۴۹۵
مرکز پژوهشهای مجلس برای قرار دادن مسئله‌های نوپدید در دستورکار نظام تقنین، حکمرانی و سیاستگذاری کشور، با محوریت دفتر مطالعات حکمرانی اقدام به برگزاری رویداد ملی نوآیند نموده است
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

نظام حکمرانی، سیاستگذاری و تقنین کشور برای مواجهه پیش دستانه و آینده نگرانه با مسائل و موضوعات، نیازمند کشف مسئله‌های نوپدید آینده حکمرانی می‌باشد. نظام حکمرانی با تمرکز بر مسئله‌های آینده می‌تواند توان مواجهه خود با مسائل را افزایش دهد، از اتلاف پنجره فرصت سیاستی جلوگیری کند و فرصتهای جدید در برابر تهدیدات را خلق کند. با این حال، حدس و کشف مسئله‌های نوپدید آینده نیازمند خلاقیت و نوآوری است و بدین منظور خروج از چارچوبهای فکری و مراجعه به گشودگی ذهنی جوانان، صاحبان ایده و متخصصان دانش‌های مختلف به شدت مورد نیاز است.

با توجه به این هدف و برای قراردادن مسئله‌های نوپدید در دستورکار نظام تقنین، حکمرانی و سیاستگذاری کشور، مرکز پژوهشهای مجلس با محوریت دفتر مطالعات حکمرانی اقدام به برگزاری رویداد ملی نوآیند نموده است. پس از اجرای موفق رویداد در دو سال گذشته، رویداد نوآیند ۳ در راستای جذب مشارکت عمومی، نخبگانی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

این رویداد در چند فصل موضوعی اجرا خواهد شد؛ در فصل اول به موضوع هوش مصنوعی پرداخته می‌شود. اینکه هوش مصنوعی چه تاثیری بر موضوعات و حیطه‌های مختلف می‌گذارد، چه پیامدهایی به دنبال توسعه هوش مصنوعی در موضوعات مختلف پدید خواهد آمد و در اثر آن چه مسائل نوپدیدی در آینده خواهیم داشت؛ در واقع رویداد نوآیند۳ در فصل اول خود به دنبال کشف مسائل نوپدید آینده در عرصه هوش مصنوعی است. برای رسیدن به موضوعات و مسائل نوپدید آینده و ایجاد مشارکت عمومی در میان نخبگان، اندیشمندان، صاحب نظران و دغدغه مندان این موضوع، از طریق سه محور عمل خواهیم کرد: دریافت ایده‌ها از طریق سایت رویداد، برگزاری پیش رویدادهای استانی، اجرای نشست‌های تخصصی.

مهلت ثبت نام به صورت مجازی برای حضور در رویداد نوآیند ۳ تا تاریخ ۲۹ اسفند است.

محورهای رویداد ملی نوآیند ۳: مدیریت و نظام اداری، اقتصادی، زیربنایی (کشاورزی، آب، حمل و نقل و. .)، صنعت، معدن و انرژی، حقوقی و قضایی، سیاسی، فرهنگی اجتماعی، زنان و خانواده، سلامت و حکمرانی.

جوایز برای گروه‌های برتر عبارتنداز: فرصت ارتباط و همکاری با گروه‌های تخصصی مرکز پژوهش‌های مجلس و اعطای گواهی رسمی.

علاقمندان جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به آدرس (Noayandevent. ir) مراجعه کنند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر