ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۴۴۹۷
استاندار گیلان با اشاره به تمهیدات دولت برای خرید برنج کشاورزان گفت: پایه قیمت برنج هاشمی ۷۵۰ هزار ریال از سوی دولت تعیین شده که با توجه به مرغوبیت برنج تا ۸۰۰ هزار ریال می‌رسد
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

به گزارش بازار کار اسدالله عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنج مرغوب گیلان از نوع هاشمی باید با توجه به نیاز بازار برنامه‌ریزی شود تا مشکلی به لحاظ فروش برای کشاورزان ایجاد نشود.

وی افزود: دولت برنج ارقام پرمحصول را به صورت تضمینی و برنج کیفی هاشمی را توافقی خریداری می‌کند؛ این مباحث باید برای کشاورزان گیلان تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

استاندار گیلان با اشاره به تمهیدات دولت برای خرید برنج کشاورزان بیان کرد: پایه قیمت برنج هاشمی ۷۵۰ هزار ریال از سوی دولت تعیین شده که با توجه به مرغوبیت برنج تا ۸۰۰ هزار ریال می‌رسد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی‌ها برای سال زراعی جدید عنوان کرد: شخم زمستانه و فواید آن برای کشاورزان اطلاع‌رسانی شود؛ این مهم باید مورد توجه فرمانداران، دهیاران و بخشداران قرار گیرد.

عباسی بیان کرد: میزان کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزی، نحوه توزیع، مصرف و بذر مورد نیاز برای کشاورزان اطلاع‌رسانی شود و شالیکاران نیز به توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی و کارشناسان توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به تاثیر خوب تقویم زراعی در سال گذشته و توجه شالیکاران به آن برای کشت و کار بیان کرد: تقویم زراعی جدید نیز بعد از نوروز آماده و به کشاورزان اعلام شود تا روند کشت و کار خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

استاندار گیلان بر ضرورت انجام تمهیدات لازم برای سردهنه‌ها، شبکه‌ها، کانال‌ها، پمپاژ برق، بیمه شالیزارها و سایر موارد اظهار کرد: در زمان حاضر میزان آب در حد نرمال پیش بینی شده از اینرو بر همین روال کار را پیش می‌بریم اما در صورت نیاز و بروز نگرانی قرارگاه جهادی مدیریت آب همانند سال گذشته تشکیل خواهد شد.

ارسال نظرات