بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۶۰۱
مشهد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: ارتفاعات شهر مشهد باید روز به روز آبادتر شود و علاوه بر حفظ اراضی، باید به آبادانی و عمران آن نیز توجه شود.
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

حجت الاسلام حمزه خلیلی روز شنبه در مراسم آغاز به‌ کار گشت‌های مشترک ویژه اراضی خراسان رضوی در سال ١۴٠٣ افزود: تعدی به طبیعت برخورد دستگاه قضا را به دنبال دارد و برای حفظ حریمی که تنفسگاه یک شهر و میلیونها انسان است باید تلاش کرد و نسبت به آن دغدغه‌مند بود.

وی اضافه کرد: باید از همه اراضی بهترین استفاده را کرد و آبادانی را مدنظر قرار داد تا اگر شهروندی به تفرجگاهها مراجعه کرد، رفاه و آسایشش فراهم باشد.

قلع و قمع ۸۰۰ هکتار اراضی ملی تصرف شده

رییس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای سال حدود ۸۰۰ هکتار قلع و قمع و اعاده به وضع سابق اراضی ملی و منابع طبیعی و ۴۰۹ هکتار آزادسازی بستر رودخانه توسط شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی انجام شد.

فرزاد بهشتی افزود: برخی متصرفان از ایام تعطیل برای ساخت و سازهای غیرمجاز استفاده می کنند از این رو گشت های مشترک ویژه اراضی در ایام تعطیل فعال می شود.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز واحدهای گشتی شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی فعال و تخلفات این حوزه به صورت مستمر رصد می شود.

هزینه سه هزار میلیارد ریالی شهرداری مشهد

شهردار مشهد نیز در این آیین گفت: مدیریت شهری مشهد سالها از تخلفات اراضی در بسترهای مختلف جلوگیری کرده است و اهتمام ویژه ای به این موضوع دارد و سالانه سه هزار میلیارد ریال در این حوزه هزینه ‌می‌ شود.

محمدرضا قلندر افزود: طبق تاکید مقام معظم رهبری، حفاظت از اراضی ارتفاعات مشهد مورد تاکید شهرداری است و با توجه به اقدامات انجام شده، تعداد زیادی از معادن غیرمجاز در این مناطق تعطیل شد و ساخت ‌و سازهای غیر مجاز نیز به صفر رسید.

وی اضافه کرد: عامل اصلی جلوگیری از تخلفات، حضور مردم در این مناطق است و مدیریت شهری آمادگی دارد تا مدیریت ارتفاعات را بدون تخریب محیط زیست انجام دهد تا شاهد حضور مردم بدون تخریب در این مناطق باشد.

شهردار مشهد گفت: در حوزه "کَشَف‌رود" نیز شهرداری وظایف خود را در بخش نظارت، عمران و کنترل با تمام توان انجام داده است و امیدوارم نتیجه آن حفظ محیط زیست و رفاه مردم و شهروندان باشد.

وسعت مراتع خراسان رضوی ۶ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۲۹ هکتار معادل ۵۶ درصد از کل مساحت این استان است. مساحت جنگلهای خراسان رضوی نیز با محاسبه بیشه‌زارها، درختچه‌ها و جنگلهای دست کاشت حدود یک میلیون هکتار یعنی ۸.۵ درصد از کل وسعت استان را شامل می‌شود.

خراسان رضوی با ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) وسعت، معادل هفت درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر