ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۵۰۹۶
نام نویسی داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از امروز شنبه هجدهم فروردین آغاز شد.
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بازارکار، در این خصوص گفت: در مجموع ۶ مدرسه نمونه دولتی شامل ۳ مدرسه ویژه دختران و ۳ مدرسه ویژه پسران در مقطع متوسطه و ۳ هنرستان نمونه دولتی در استان وجود دارد.

به گفته مسعود فلسفی نژاد؛ حدود ۷۰۰ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵ هزار و ۵۸۵ دانش آموز متقاضی شرکت در آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی بودند، گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۶۰۰ نفر مربوط به مدارس دولتی و یکهزار و ۴۰۰ نفر نیز متقاضی تحصیل در مدارس سمپاد بودند.

فلسفی نژاد، همچنین اعلام کرد: امسال ورودی این ۶ دبیرستان در مقطع متوسطه نظری ۶۹۰ دانش آموز و در ۳ هنرستان برای ۱۰ رشته ۳۰۰ نفر پذیرش می شوند.

ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از امروز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ تا روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود.

آزمون ورودی پایه هفتم مدارس پرورش استعدادهای درخشان بدون تغییر در شرایط ثبت نام و نحوه برگزاری، در روز پنج‌شنبه مورخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

آزمون ورودی پایه دهم مدارس پرورش استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی در قالب یک آزمون و در روز جمعه مورخ یکم تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

سؤالات آزمون ورودی پایه دهم مدارس پرورش استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی به صورت چهارگزینه‌ای و در دو دفترچه شامل: دفترچه سؤالات استعداد تحلیلی با ۵۰ سوال و دفترچه سؤالات استعداد تحصیلی با ۷۵ سوال طراحی می شود.

براساس این گزارش؛ وزارت آموزش و پرورش ۱۰ دی ماه اعلام کرد که آزمون های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی (پایه دهم دبیرستان ها و هنرستان ها)، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ همزمان برگزار می شود و متقاضیان شرکت در این آزمون به سوالات مشترک پاسخ خواهند داد.

پیشتر، آزمون مدارس نمونه دولتی و مدارس استعداد درخشان به صورت جداگانه برگزار می‌شد. مطابق بخشنامه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی، کسب حداقل معدل کتبی « ۱۷» در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد بدون اعمال نمرات تکوینی) برای فارغ التحصیلان پایه نهم است.

ارسال نظرات