ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۶۶۵۷
سیاح از الکترونیکی شدن 650 هزار مجوز کاغذی خبر داد؛
رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار از الکترونیکی شدن 650 هزار مجوز کاغذی با دریافتِ شناسه یکتا از درگاه ملی مجوز‌ها خبر داد و اعلام کرد: با رونمایی از طرح ارائه شناسه یکتا و خدمات صدور مجوز ها در دفاتر پیشخوان دولت این فرآیند تسریع می شود.
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرنگار بازارکار، دکتر امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: بیش از 650هزار مجوز کاغذی با دریافتِ شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزها، الکترونیکی شدند که 25 درصد کسب و کارها را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه شهر بوموسی اولین شهری است که تمام مجوز‌های کاغذی آن به شناسه یکتا تبدیل شده است گفت: برخی نهاد‌ها همچون آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، بانک مرکزی، قوه قضائیه و سازمان حفاظت محیط زیست هنوز امکان تبدیل مجوز‌های خود را از مسیر درگاه ملی مجوز‌ها فراهم نکرده اند.
رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار یادآور شد: دریافت شناسه یکتا از درگاه ملی مجوز‌ها تا ۲۵ اردیبهشت امکان پذیر است اما تلاش می کنیم تا با دادن فرصت امکان مشارکت دستگاه ها و مردم را در این طرح افزایش دهیم.
لازم به ذکر است که از سوی سازمان فناوری اطلاعات، تمهیدات فنی لازم بر روی درگاه ملی مجوزها به نحوی فراهم شده تا هر فعال اقتصادی با داشتن «کارت ملی»، «کد پستی» و «شماره مجوز»، بتواند به راحتی مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) خود را دریافت و نامش در بانک اطلاعت کسب و کارها به نشانی qr.mojavez.ir قرار گیرد.
علی فلاح حقیقی دفاتر پیشخوان کشور نیز گفت: رونمایی از طرح ارائه شناسه یکتا و خدمات صدور مجوز ها در دفاتر پیشخوان دولت یک نقطه عطف در کمک به درگاه ملی مجوز ها برای ارائه خدمات به مشتریان است و امروز شاهد یک اتفاق مهم در توسعه کسب و کارها در کشور است.

رییس کانون دفاتر پیش خوان خدمات دولت تصریح کرد: طرح ارائه شناسه یکتا و خدمات صدور مجوز ها را گامی در زمینه توسعه دولت الکترونیک و هوشند سازی خدمات دانست و یادآور شد: در حال حاضر 17 هزار دفتر خدمات پیشخوان دولت در سراسر کشور اعم از شهری و روستایی فعالیت دارند و بیش از 70 هزار نفر نیز در این دفاتر اشتغال دارند.
وی درباره کسانی که خواهان مجوز برای تاسیس دفتر پیشخوان هستند نیز گفت: همه کسانی که خواهان مجوز برای تاسیس دفتر پیشخوان دولت هستند باید لیسانس داشته باشند.

ارسال نظرات