بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۲۱۲
معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش تولید محصولات کشاورزی گیلان مورد تاکید شهید جمهور بود.
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳

علی موسوی در گفت و گو با خبرنگار بازارکار، با اشاره به اینکه گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و این روزها میزان نشاء در این اراضی ارزشمند در حد مطلوبی است، اظهار کرد:  این روزها شالیکاران گیلانی که سوگوار از دست دادن رییس جمهور شهید هستند تلاش می کنند در جهت تحقق اهداف این شهید بزرگوار که یکی از مهمترین آنها افزایش تولید محصولات کشاورزی و همچنین افزایش تولید محصولات صادرات محور کشاورزی بود،گام های بلندتری بردارند.

وی افزود: همانطور که در پیام های تسلیت و حضور سران و مقامات ارشد کشورهای جهان در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به همراه جمعی از همراهان دریافت شد، معلوم است که ایشان علاوه بر اینکه توانستند تولید را احیاء کنند و با تعاملاتی که در جهان انجام دادند، برای بخش صادرات نیز تلاش های زیادی انجام دادند و  اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

موسوی با بیان اینکه افزایش تولید محصولات کشاورزی گیلان مورد تاکید شهید جمهور بود، ادامه داد: کشاورزان، باغداران و همه دست اندرکاران عرصه کشاورزی گیلان نیز با همتی مضاعف از این پس بیش از پیش در جهت تحقق اهداف شهدا گام برمی دارند.

وی در خصوص تاثیر بارش بر شالیزارهای گیلان خاطرنشان کرد: بارش های اخیر هم کمک کرد تا به ذخیره آبی استان اضافه شود و به کشاورزان توصیه داریم همچنان مدیریت مصرف آب را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: نشاء برنج در همه شهرستان های گیلان بیش از 90درصد است و فقط در شهرستان رشت که بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است نسبت به سال گذشته 2درصد عقب ماندگی داشتیم که با بهبود وضعیت آب و هوا این امر نیز جبران خواهد شد.

 

ارسال نظرات