ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۳۷۹
معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استقبال خرید حضوری در مزارع توت فرنگی افزایش یافته است.
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵

 

منوچهر پارسافر در گفت و گو با خبرنگار بازارکار، با اشاره به اینکه بازار توت فرنگی در گیلان وضعیت مناسبی دارد، اظهار کرد: علاوه بر میوه فروشی ها، فروش توت فرنگی در بازارهای هفتگی نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه گیلان ۸ هکتار توت گلخانه‌ای نیز دارد که پیش بینی می‌شود، باغداران استان از فضای گلخانه‌ای نیز ۶۰۰ تن توت فرنگی برداشت کنند، افزود: کشت توت فرنگی در 3تا 4 مورد در شهرستان های مختلف به صورت هیدروپونیک نیز انجام می شود که اخیرا تعداد طرفداران این روش کشت افزایش یافته است.

پارسافر ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افرادی که مایل به کشت توت فرنگی به روش هیدروپونیک هستند، حمایت می کند و تسهیلات لازم در این مورد به متقاضیان واجد شرایط اعطاء خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: گیلان ۱۲۶ هکتار باغ توت فرنگی فضای باز دارد و پیش بینی می‌شود باغداران گیلانی امسال هزار و۸۹۰ تن توت فرنگی برداشت کنند.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: گیلان ۸ هکتار توت گلخانه‌ای نیز دارد که پیش بینی می‌شود، باغداران استان از فضای گلخانه‌ای نیز ۶۰۰ تن توت فرنگی برداشت کنند

. پارسافر با بیان اینکه ۷۶۰ بهره بردار در تولید توت فرنگی گیلان فعالیت دارند، ادامه داد: این تعداد بهره بردار، امسال ۲ هزار و ۴۶۰ تن توت فرنگی به ارزش ۱۹۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برداشت خواهند کرد
.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شهرستان‌های صومعه سرا، رودبار، رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، تالش و فومن از مناطق کشت محصول توت فرنگی در گیلان هستند. وی تصریح کرد: یکی از روش های جدید فروش توت فرنگی که موجب گستردگی بازار این محصول شده است، فروش توت فرنگی در مزرعه است و به این ترتیب خریدار سبد برداشته و به دل مزرعه می رود و توت فرنگی می چیند.

پارسافر گفت: مردم با افزایش آگاهی که پیدا کرده اند، بیشتر مایل هستند از محصولات کشاورزی سالم استفاده کنند و این روش خرید بسیار مورد توجه مشتریان در گیلان قرار گرفته است.

ارسال نظرات