ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۶۱۶
باقری: ضرورت معرفی نیروی کار ماهر به بنگاه‌های اقتصادی
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل کار،رفاه و تامین اجتماعی پیش از ظهر امروز پنجشنبه مورخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳، نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای تأمین نیروی کار برای بنگاه های اقتصادی با رویکرد مهارت محوری با حضور علی باقری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران، درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای و معاون آموزش این اداره کل، عبدی مدیر کارآفرینی و اشتغال و رضوانی مدیر روابط کار اداره کل، علینژاد رییس اداره اشتغال، رضوی رئیس خانه صنعت و معدن استان، نماينده اداره کل تأمین اجتماعی و اعضای هئیت مدیره انجمن صنفی کاریابی های استان در محل دفتر مدیر کل کار مازندران برگزار شد.

علی باقری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: حضور نیروهای کار ماهر در جامعه کار و تولید موجب بهبود فضای کسب و کار در استان خواهد شد.

وی افزود: در بازدید از واحد های تولیدی و صنعتی سطح استان شاهد درخواست های متعدد کارفرمایان برای معرفی نیروی کار ماهر هستیم.

باقری خاطرنشان کرد: سامانه جستجوی شغل بستر مناسبی برای شناسایی نیروی کار غیر ماهر در کنار کاریابی‌ها می‌باشد که باید نسبت به معرفی آنان جهت مهارت آموزی طبق تقاضای بنگاه‌های اقتصادی اقدام شود.

سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: آموزش و تقاضامحوری در حوزه تولید و اشتغال باید زودبازده باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها توسط مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، تصریح کرد: آموزش برای ارتقای مهارت‌افزایی شاغلین در اولویت قرار می‌گیرد.

وی همچنین خواستار تشکیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کنار صنایع شد.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد با تشکیل کمیته ای با حضور نمایندگان ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای، تأمین اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آستان قدس رضوی، خانه صنعت و معدن و کاریابی ها نسبت به معرفی جامعه هدف به بنگاه‌های اقتصادی جهت اشتغال اقدام گردد.

شایان ذکر است، معرفی افراد فاقد مهارت ثبت نام شده در سامانه جستجوی شغل به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای جهت ارائه آموزش های مهارتی متناسب با شرایط بنگاه‌های اقتصادی با کمک کاریابی‌ها از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود

ارسال نظرات