ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۶۳۰
ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران گفت: با توجه به اقلیمی که خراسان رضوی دارد جزو استان‌های پیشرو در کشاورزی است و نه تنها در کشت گلخانه‌ای بلکه در کشت‌های دیگر نیز جزو استان‌های موفق است.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶

عبدالرحمان حسینی فرد در اولین نمایشگاه کشت گلخانه‌ای، تجهیزات و صنایع وابسته مشهد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از  ۲۳ هزار هکتار گلخانه در کشور توسعه پیدا کرده است.

رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران با اشاره به آن که مشهد و خراسان رضوی با توجه به اقلیمی که دارد جزو استان‌های پیشرو در کشاورزی است، بیان کرد: مشهد نه تنها در کشت گلخانه‌ای بلکه در کشت‌های دیگر نیز جزو استان‌های موفق است.

وی تاکید کرد: جای افتخار دارد که از سال‌های گذشته بهترین و نوین‌ترین گلخانه‌ها در مشهد بوده است و در حال حاضر بسیاری از گلخانه‌های خوب در زمینه  سبزی، صیفی‌جات، تولید نشا و گل مشغول به تولیدند.

رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران تصریح کرد: گلخانه‌ها به گلخانه‌های تابع اقلیم، گلخانه‌های کوچک مقیاس و گلخانه‌های با تکنولوژی‌های بالا تقسیم می‌شود. همه این‌ گلخانه‌ها برای کشور نیاز است.

وی یادآور شد: با توجه به اقلیم  هر منطقه، هم‌چنین با توجه به شرایط اقتصادی، کشاورز موقعیت‌های مختلف نوع گلخانه‌اش را مشخص می‌کند.

حسینی فرد با اشاره به آن که در حال حاضر بیش از ۲۳ هزارهکتار گلخانه در کشور توسعه پیدا کرده است، بیان کرد: خوشبختانه هر ساله این مقدار افزایش می‌یابد و حداقل سالانه هزار هکتار به گلخانه‌های کشور اضافه می‌شود.

رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران افزود: در حال حاضر  با توجه به قیمت‌های انرژی، گلخانه‌های تابع اقلیم و گلخانه‌هایی که از نظر  انرژی در آن حداقل استفاده را داشته باشیم، افزایش یافته است. گلخانه‌هایی که از اقلیم  و گرمای آن در زمان مناسب برای کشت استفاده کنیم در حال توسعه است که در مشهد برای باغ‌ها، کشت گوجه فرنگی، سبزی و صیفی‌جات در حال توسعه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه تخصصی گلخانه، کشت گلخانه‌ای، تجهیزات و صنایع وابسته در مشهد، حسینی‌فرد تاکید کرد: لازم به ذکر است در این فضا باید کسانی وارد شوند که در واقع به علم کشاورزی واقف و یا کشاورز باشند. صرف این‌که کسی یک گلخانه احداث کند، نمی‌تواند موفق باشد و این‌ افراد موفقیت‌شان بسیار ضعیف است، زیرا باید بتوانند چرخه تولیدشان را از نظر تولید، بهره‌برداری و عرضه تکمیل کنند و هم‌چنین بازارش را داشته باشند.

وی گفت: افراد باید برای احداث گلخانه‌ها این علم را داشته باشند که چه محصولی را به چه نحوی تولید کنند و با کمترین هزینه  بتوانند در بازار رقابت کنند. صرف اینکه یک نفر بگوید من علاقمند به گلخانه هستم و با کارشناسان مشورت نکند، درصد خطرپذیری بالا می رود.

ارسال نظرات