بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۶۶۵
معاون صنایع و امورگمرکی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم با اشاره به عدم تعیین تکلیف رفع تعهد ارزی حاصل از صادرات تولیدکنندگان استان و سایر مناطق کشور از سال ۹۷ تا کنون، گفت:‌ این مشکل در جریان سفر آخر شهید آیت الله رئیسی به قم حل شد.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

میثم رنجبریان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار کار با اعلام این خبر افزود: بیش از پنج‌سال بود که نحوه رفع تعهد ارزی صادرات این شرکت‌ها نامشخص بود که با سفر اخیر رئیس جمهور شهید به قم این موضوع با دستیار پیگیری‌های ویژه ایشان مطرح و موضوع از طریق بانک مرکزی پیگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان و کشور که در سال ۹۷ صادرات داشتند؛ به علت عدم تعیین تکلیف و ابلاغ قانونی رفع تعهد ارزی، تا اردیبهشت سالجاری امکان این کار را نداشتند.

وی ادامه داد: این مشکل در جلسه سرمایه‌گذاران مطرح شد و قول پیگیری و رفع این مشکل را در مدت زمانی کوتاه در تاریخ سوم خرداد ماه مصوبه آیین نامه اجرایی رفع تعهدات ارزی و مصالحه ریالی سال ۱۳۹۷ ابلاغ شد که این کار مشکل تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران در مناطق ویژه اقتصادی و خارج از آن را رفع خواهد کرد.

وی همچنین گفت: در نشست وزیر امور اقتصاد و دارایی با تولیدکنندگان این منطقه موارد و مشکلات دیگری نیز مطرح شد که با جدیت درحال پیگیری است و امیدواریم با رفع آن گامی در راستای تسهیل و جهش تولید چه در داخل مناطق ویژه اقتصادی و چه در سطح کشور برداشته باشیم.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید و درحال حاضر ۱۴۷ واحد تولیدی فعال در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مشغول به فعالیت هستند.

ارسال نظرات