بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۸۷۹
استاندار مازندران در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری مازندران گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان رویکرد اصلی دولت سیزدهم است و بی‌شک برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲

به گزارش بازارکار به نقل از پارک علم و فناوری مازندران، یوسف نوری در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری مازندران، افزود: دولت مردمی سیزدهم به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه‌ای دارد و بی‌شک برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.
 استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران از ظرفیت مناسبی برای توسعه مراکز رشد برخوردار است، اظهار کرد: این استان از نیروی انسانی کارآمدی برخوردار است که در صورت استفاده بهینه از این ظرفیت، بسیاری از موانع و مشکلات در بخش‌های مختلف رفع خواهد شد.
نوری با عنوان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان موتور توسعه اقتصادی کشور مورد حمایت کامل دولت است و در برنامه هفتم توسعه نیز، سیاست‌های متنوعی برای حمایت از تجاری‌سازی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین این سیاست‌ها، حمایت مالی و تسهیل شکل‌گیری و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط خصوصی و تعاونی که در زمینه تجاری‌سازی دانش و فناوری و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه تولید محصولات مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته و صادرات خدمات فنی و مهندسی است.
این مقام مسئول تصریح کرد: دولت مشوق‌های فراوانی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته که به عنوان مثال می‌توان به معافیت این شرکت‌ها از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی اشاره کرد.
نوری، بر لزوم ارائه آموزش‌های اصولی به دانش آموزان و همچنین دانشجویان تاکید کرد و گفت که باید یک رابطه منطقی بین مراکز دانشگاهی با واحدهای تولیدی و صنایع پیشرو برقرار شود تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از شغل مناسبی نیز برخوردار شوند.
استاندار مازندران، افزود: پارک علم و فناوری مازندران باید از یک فضای مناسبی برخوردار باشد و امکانات لازم نیز در اختیار آنها قرار گیرد و در صورت تحقق این مهم بی‌شک توسعه پایدار محق خواهد شد.
نوری، همچنین بر لزوم افزایش دیپلماسی با کشورهای منطقه به منظور جلب و جذب بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همچنین استفاده از تجربیات شرکت‌های فناور دیگر کشورها تاکید کرد و گفت: بین‌المللی‌سازی و افزایش ۲ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان در مازندران باید در دستور کار باشد.
وی لازمه دستیابی به توسعه پایدار را توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان پیشران توسعه اقتصادی، در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده نقش تعیین کننده‌ای دارند.
نوری بر لزوم شناسایی موانع و مشکلات فراروی شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و افزود: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی موانع فراروی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان رفع شود.
وی همچنین بر لزوم پرداخت تسهیلات مناسب به شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و ادامه داد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، بانک‌های عامل نیز ملزم به این امر مهم شوند.
استاندار مازندران بیان کرد: باید از روش‌های جایگزین برای ایجاد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استفاده کرد ضمن اینکه موانع گمرکی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان نیز بابد رفع شود.
نوری با اشاره به اینکه صادرات محصولات دانش‌بنیان هنوز نظامند نیست، گفت: برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان این استان به استان‌های هم‌جوار و یا حتی دیگر کشورها مشکل داریم و این معضل باید رفع شود.

ارسال نظرات