بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۹۰۱
مشهد- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی با حضور علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در قالب طرح " یادگار ابراهیم " در مشهد آغاز شد.
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳

به گزارش ایرنا، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز شنبه در حاشیه آیینی که به همین مناسبت برگزار شد به خبرنگاران در مشهد گفت: تیمار حیات وحش موضوعی بسیار مهم است و متاسفانه اکنون در دامپزشکی حیات وحش در کشور ضعف بسیاری داریموجود دارد.

علی سلاجقه افزود: با توجه به تنوع حیات وحش و به ویژه در شرق کشور، وجود این مرکز برای ترمیم، بازپروری و رهاسازی حیات وحش ظرفیتی بسیار عالی محسوب می شود.

وی با بیان این که گاه از باغ وحش وکیل آباد مشهد خبرهای ناخوشایندی در نگهداری از حیوانات و حیات وحش شنیده می شود اضافه کرد: باید به نگهداری از حیات وحش و تقویت دامپزشکی در این بخش کمک شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این مرکز باید جنبه آموزشی هم داشته باشد و با توجه به همکاری فرماندار طرقبه - شاندیز در تامین تجهیزات آن، انتظار این است که این کمک ها در فعالیت این مرکز در کوتاه مدت اثرگذار باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این زمینه با بیان این که هر ساله تعدادی از جانوران وحشی در اثر فعالیتهای انسانی و یا حوادث طبیعی آسیب می بینند افزود: امکان نگهداری، درمان، آماده سازی و بازپروری گونه های آسیب دیده حیوانی برای بازگرداندن به طبیعت یا انتقال به مراکز مجاز نگهداری حیوانات ضروری است.

مهدی اله پور با بیان این که سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شوند گفت: مرحله نخست ساخت تیمارگاه چند منظوره برای درمان گونه های جانوری از محل تامین اعتبار طرح ملی حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و اسناد خزانه در مجموع به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تامین و اجرا شد.

وی با اشاره به این که در سفر معاون رییس جمهور از پنج دستگاه خودرو کمک دار برای بهبود وضعیت حفاظتی مناطق تحت حفاظت نیزرونمایی شد ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی آخرین بار در سال ۱۳۹۷ موفق به خرید خودرو شده بود و امسال با تلاش های صورت گرفته و مساعدت دولت سیزدهم و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و اعتبارات ملی، توانست پنج دستگاه خودرو با اعتبار ۱۸۲ میلیارد ریال، خریداری و در اختیار محیط بانان قرار دهد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: همچنین آیین کلنگ زنی و ساخت طرح مرکز تحقیقات و فضای زیست محیطی شهرستان مشهد نیز با اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال امروز با حضور معاون رییس جمهور انجام شد.

ارسال نظرات