ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۹۵۶
مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت:۲ هزار میلیارد ریال در سفر اخیر وزیر نیرو به مشهد برای جبران عقب ماندگی بودجه طرح های انتقال آب به مشهد تخصیص پیدا کرد.
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

محسن داوری امروز یکشنبه در هفتمین نشست قرارگاه پایش آب مشهد افزود: هرچند اجرای طرح ها روند خوبی داشته است اما همچنان باید رایزنی برای تأمین بودجه‌های مربوط به پروژه‌های کوتاه مدت در دستور کار باشد و همچنان اتصال مسیرهای آب به شبکه شرب مشهد در دستور کار قرار گیرد تا دچار کمبود آب نشویم.

وی ادامه داد: در مورد آب سدها، ما از بحران عبور کرده‌ایم ولی همچنان وضعیت کم آبی وجود دارد و در همین راستا قرار شد که پروژه‌های تأمین آب مشهد به ویژه در حوزه بودجه‌ای به صورت جدی در سطح کشوری پیگیری شود.

فرماندار مشهد گفت: گزارشی از میزان آب‌های پشت سدها ارائه و میزان بارندگی‌ها تحلیل شد و برای این که مشخص شود آیا اشکالی در حوزه آبگیری سدها به‌خصوص در سد طرق وجود دارد کمیته‌ای با ریاست بخشدار احمد آباد مشهد تشکیل شد تا متولیان بررسی کنند که آیا در بارندگی‌های اردیبهشت ماه تمام بارندگی‌ها به سمت سد و حوضه آبریز سد هدایت شده است یا خیر؟

داوری افزود: مقرر شد در نشست بعد گزارشی از وضعیت آبگیری سد طرق ارائه شود تا اگر نقصی بوده باشد عواملی که در نقص، سهمی داشته‌اند شناسایی و به قرارگاه پایش آب معرفی شوند و با متخلفان برخورد شود.

وی اضافه کرد: در حوزه صرفه‌جویی و نظارت بر مصرف آب و جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز و مدیریت تأمین آب فضای سبز مشهد در نشست امروز گفت و گو و گزارشی در حوزه فضای سبز ارائه و مقرر شد به اندازه نیاز فضای سبز شهرداری، آب مورد نیاز چه از پساب و چه از حوزه‌های دیگر تأمین شود و از هرگونه اسراف و گسترش فضای سبز با گیاهان آب بر خودداری شود.
فرماندار مشهد گفت: برخوردهای خوبی با متخلفان بهره‌برداری از منابع آبی صورت گرفته و در همین راستا گزارشی تصویری و مکتوب از برخوردها با متخلفان انشعابات غیر مجاز ارائه شد که نشان می‌دهد با تعداد زیادی از کسانی که به صورت غیرمجاز انشعاب گرفته اند برخورد شده است و تأکید شد که همچنان این موضوع مورد پیگیری جدی قرار بگیرد.

داوری افزود: در مورد حفر چاه‌های بی‌رویه دستگاه‌ها مکلف شدند در یک هم افزایی با متخلفان برخورد کنند تا هزینه متخلفان نسبت به تخلفات افزایش یابد و بازدارنده باشد.

چهار میلیون نفر جمعیت شهرستان مشهد در شهرهای مشهد، رضویه، مُلک آباد و بینالود و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ آن سکونت دارند و حدود یک و نیم میلیون نفر از این تعداد در مناطق روستایی به‌ویژه بافت حاشیه نشین و روستاهای چسبیده به مشهد زندگی می کنند.

ارسال نظرات