ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۱۶۱
رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت دانش بنیان کردن کشاورزی، گفت: در سال‌های اخیر با وجود نصف شدن منابع آبی، تولیدات کشاورزی استان افزایش یافته است.
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مشهد، دکتر نجفی ظهر امروز در نشست خبری هفته جهاد کشاورزی و رویداد ملی فن آب، کمبود آب را یک مساله حدی دانست و تأکید کرد که به آب نه تنها به عنوان یک اولویت، بلکه به عنوان یک ضرورت باید نگاه کرد. وی با اشاره به برنامه‌های این مرکز برای افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی، گفت: هدف ما کمک به دستگاه‌های اجرایی، سازمان جهاد کشاورزی و بخش خصوصی در این راستا است و این امر با دانش‌بنیان کردن کشاورزی و انتقال دانش به عرصه عملیاتی میسر خواهد شد.نجفی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با وجود نصف شدن منابع آبی، تولیدات کشاورزی استان افزایش یافته است، این امر را نتیجه برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه آب دانست.

وی با اشاره به نیاز استان به 9.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در سال 1420 و محدودیت منابع آبی، بر لزوم حرکت به سمت بهره‌وری آب تأکید کرد و گفت: رویداد ملی فن آب با هدف جذب ایده‌های نو در راستای مصرف بهینه آب و کمک به امنیت غذایی جامعه برگزار شده است. رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی خراسان رضوی از همکاری با دو شرکت دانش‌بنیان برای تولید خطوط انتقال آب و فیلتر هوشمند خبر داد و گفت: هدف از این همکاری‌ها، افزایش راندمان و صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی است. وی همچنین از برگزاری رویداد فن آب و انتخاب 27 ایده برتر در این رویداد خبر داد و گفت: به این ایده‌ها جوایزی اهدا خواهد شد و تا مرحله تجاری شدن مورد حمایت پارک علم و فناوری استان قرار خواهند گرفت. نجفی در پایان با اشاره به فعالیت 12 شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی در استان، از تغییر رویکرد مرکز تحقیقات در گلخانه‌ها و تولید خارج از فصل خبر داد و گفت: این امر صرفه اقتصادی قابل توجهی برای کشاورزان به همراه داشته است.

ارسال نظرات