بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۱۶۲
رویداد «مهرِ نو» باهدف برقراری ارتباط مؤثر با فعالان اکوسیستم نوآوری، مطرح‌کردن مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بانک و همچنین دعوت از تیم‌های خلاق و کسب‌وکار‌های نوآور برای ارائه راهکار‌های نوآورانه برگزار شد.
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱

در این رویداد که ۲۲ خرداد ماه در تالار قلم مرکز همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی برگزار شد، سه محور اصلی بانک با عناوین «فرابانک مهر، محور توسعه زیست‌بوم دیجیتالی قرض‌الحسنه»، «بانکداری اجتماعی، مسئولیت اجتماعی و نوآوری اجتماعی» و «ترویج و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه» و چالش‌های ذیل هر محور در قالب چند ارائه و پنل، بیان شد.

سید سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک مهر ایران در ابتدای این رویداد با بیان اینکه ۵ درصد نقدینگی شبکه بانکی در اختیار بانک‌های قرض‌الحسنه است و سالی ۷۰ تا ۷۵ درصد رشد منابع و تسهیلات در ۳ سال گذشته داشته ایم گفت: در بانک مهرایران اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم رقم خورد و مشتریان بانک از ۱۰ به ۱۸ میلیون، سرمایه بانک از ۷۰ به ۲۹۰ همت و میزان تسهیلات پرداختی از ۶۰ به ۲۱۴ همت افزایش یافته است.

مدیرعامل بانک مهرایران با اشاره به نگاه تحولی و توسعه‌ای بانک تاکید کرد: هدف و شعار ما، ۵۰ میلیون ایرانی _ ۵۰ میلیون کارت بانکی است که قطعا با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.

شمسی‌نژاد همچنین در زمینه همکاری با استارت‌آپ‌ها در این بانک توضیح داد: انبوهی از اطلاعات دقیق بانکی در اختیار ماست و ما می‌توانیم آن را در اختیار فین‌تکی‌های فعال این حوزه قرار دهیم و این یکی از دلایل مهمی است که در مرکز نوآوری آن را دنبال می‌کنیم.

او همچنین ادامه داد: در ابتدا تنها می‌توانستیم به افراد حقیقی، تسهیلات قرض‌الحسنه بدهیم، اما با مصوبه‌ای که از بانک مرکزی گرفتیم تا کنون به ۷۰۰ شرکت دانش بنیان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم. سقف این وام ابتدا ۵۰۰ میلیون، سپس ۷۵۰ میلیون و حالا به ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.

علی مجیدی مدیر مرکز نوآوری بانک مهر ایران، در ادامه در مورد ضرورت تاسیس مرکز نوآوری بانک صحبت کرد.

به گفته مجیدی، نیاز به نوآوری در محصول و فرایند کسب‌وکار، تعامل با بازیگران جدیدی و ارائه شیوه‌های نوین عملکرد در بانک و نهادسازی نوآوری از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

او موارد دیگری مانند واکنش فعالانه به الزامات تحول دیجیتال و جهت‌دهی به جریان مالی قرض‌الحسنه را نیز از دیگر اهداف مورد توجه برشمرد.

وی همچنین آموزش‌های تخصصی و منتورینگ، دسترسی به API‌های بانکی، ایجاد ارتباطات و شبکه‌سازی، حمایت از تحقیقات و رساله‌های دکتری مرتبط، امکان مشارکت و جذب حمایت از بانک و فضای کار اشتراکی و اختصاصی را خدمات قابل ارائه در این مرکز عنوان کرد.

سه ارائه مرتبط با طرح مسائل بانکی از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.

لازم به ذکر است، مرکز نوآورى بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف ورود به اکوسیستم نوآورى و ترویج فرهنگ نوآورى و پژوهـــش در بدنه بانک و ایجاد بسترى براى شبکه سازى و شکل گیرى ارتبــاط میان فعالان اکوسیســتم نوآورى و فنــاورى، نــوآورى اجتماعى، اســتارتاﭖها، سرمایه گذاران و مشـاوران فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مرکز با در اختیار داشــتن زیرساخت ها، تجربه در حوزه بانکدارى قرض الحسنه و شـبکه ارتباطى گســترده با اکوسیســتم نوآورى و مالى کشــور و همچنین با حمایت همه جانبه بانک قرض الحسنه مهر ایران، به دنبال بهره منـدى از ظرفیت شــرکت‌ها و مجموعه هاى فعال در حوزه فینتک، نوآورى اجتماعـى و… در راســتاى توسعه و بهبود محصــولات و خدمــات نوآورانــه بانکى به وسیله فناوری‌های نوین است.

از مهمترین اهداف این مرکز می‌توان به ایجاد تنوع در ابزار و محصـولات و خدمات مبتنى بر قرض الحسنه، شبکه سـازى باهـدف خلـق ارزش براى مشترى و بانک، انجام مطالعات و پژوهش هاى کاربردى در راستاى ماموریت مرکز اشاره کرد.

همچنین حوزه‌های فعالیت این مرکز، فناورى هاى بانکی (BankTech)، فناورى‌هاى پرداختى (Tech Pay)، فناورى هاى قرض و و l م (LendTech)، فناورى‌هاى بیمه (lnsureTech) زنجیره بلوکی (BlockChain)، هوش مصنوعى، فناورى هاى مربوط به داده و کارافرینى و بانکدارى اجتماعى است.

ارسال نظرات