بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۱۸۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از زیتونکاران و سرمایه گذاران برای توسعه باغات زیتون استان حمایت می کنیم.
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰

به گزارش بازارکار،صالح محمدی در حاشیه مراسم احداث و بهره‌برداری از فاز اول باغ ۲۰۰ هکتاری زیتون در شهرستان رودبار اظهار کرد: گیلان بیش از ۹۳۰۰ هکتار باغ زیتون دارد و این استان خاستگاه زیتون در کشور است.

وی با بیان اینکه با حمایت های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و بانک کشاورزی شاهد توسعه باغات زیتون خواهیم بود، افزود: از زیتونکاران و سرمایه گذاران در این بخش حمایت می کنیم، زیرا نسبت به تکمیل زنجیره ارزش زیتون تکلیف داریم و کارها شروع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سالروز تاسیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی، از ارائه تخفیفات بیمه ای برای محصولات کشاورزی استان از جمله چای و برنج تا پایان خردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: مخاطرات زیادی محصولات کشاورزی را تهدید می کند و لذا نیازمند پوشش بیمه ای جهت کاهش ضرر کشاورزان هستیم.

محمدی گیلان را یکی از قدیمی‌ترین خاستگاه های زیتون در کشور دانست و خاطرنشان کرد: امروز شاهد توسعه زیتون از استان گیلان به سایر مناطق کشور هستیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان بیش از ۹۳۰۰ هکتار باغ زیتون دارد، گفت: بخش عمده این باغات بارور هستند و برداشت محصول از شهریورماه آغاز می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بهره برداری از این باغ احداثی زیتون را در راستای توسعه باغات زیتون استان دانست و تاکید کرد: ۲۴ هزار اصله نهال زیتون برای کشت آماده است.

ارسال نظرات