بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۱۸۸
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹

گناباد-ایرنا- واگذاری زمین و بهره برداری از ۳۰ هزار و ۲۵۷ واحد نهضت ملی مسکن در راستای طرح «یادگار ابراهیم» با حضور «محمد مخبر » سرپرست ریاست جمهوری در این استان روز پنج‌شنبه به صورت متمرکز در گناباد و از طریق وبیناری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان رضوی در آیین افتتاح طرحهای نهضت ملی مسکن خراسان رضوی به صورت متمرکز در گناباد گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۷۷ واحد در قالب نهضت ملی مسکن به بهره برداری رسیده و واگذاری ۱۹ هزار و ۷۸۰ قطعه زمین در ۳۴ نقطه این استان انجام شده است.

محمد علی منصوری ارزش ریالی این طرحها را در مجموع ۲۷.۸ همت ذکر کرد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۵۵ هزار و ۵۱۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در این استان در حال اجرا است و تا پایان دولت سیزدهم به ۱۸۰ هزار واحد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: از مجموع این طرحها که به صورت متمرکز در خراسان رضوی به بهره برداری رسید، ۹۴۰ واحد در مناطق شهری شهرستان گناباد مورد بهره برداری قرار گرفت.

منصوری بیان کرد:‌ ۳۶۷ قطعه زمین حمایتی، شهری، روستایی و جوانی جمعیت زمین هم روز پنج شنبه به متقاضیان دارای شرایط گنابادی واگذار شد.
وی از بهره برداری خدمات روبنایی شامل احداث زمین چمن و مرکز جامع سلامت سایت های نهضت ملی مسکن بهارستان و زعفرانیه گناباد خبر داد.

همچنین زمین چمن سایت نهضت ملی مسکن بهارستان گناباد با صرف اعتبار ۱۵ میلیارد ریال روز پنج شنبه به بهره برداری رسید.

از مجموع چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، سهم خراسان رضوی ۳۶۳ هزار و ۹۳۴ واحد بود که در قالب چهار برنامه "حمایتی، خودمالک، بازآفرینی شهری و روستایی" به اجرا گذاشته شده است.

از این تعداد، سهم برنامه حمایتی ۱۶۸ هزار و ۷۱۷ واحد، برنامه بازآفرینی شهری ۵۶ هزار و ۲۳۶ واحد، خودمالک شهری ۷۴ هزار و ۹۸۱ واحد و خود مالک روستایی ۶۴ هزار واحد در خراسان رضوی است.

در مجموع تاکنون در چهار قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخت ۱۶۴ هزار واحد به اجرا درآمده و از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند که میزان پیشرفت اجرایی آنها از فونداسیون تا بهره برداری کامل بوده است.

با این میزان خراسان رضوی، ۶۴ درصد از هدف سه ساله خود در این طرح را محقق کرده است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

ارسال نظرات