بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۱۹۰
مشهد-ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست این استان در صدر برترین‌های کشور قرار گرفتند.
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷

مهدی اله پور امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار محیط بان یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در همایش ملی محیط بانان برتر کشور که امروز در تبریز برگزار شد، عنوان "نمونه برتر کشوری و نشان خدمت" را از آن خود کرد.

وی اظهار کرد: در این مراسم محیط بان "سید محمد علی موسوی" از محیط بانان پارک ملی تندوره شهرستان درگز به عنوان "نمونه ملی موفق به دریافت نشان خدمت" و سه محیط بان خراسانی به نام های "محسن پورحسن" از فریمان، "حسن کلاوشی" از جغتای و "محمد رضا مغربی" از قوچان نیز به عنوان محیط بانان برتر استانی تجلیل شدند.

روز ملی محیط‌بان همه ساله همزمان با میلاد مسعود امام رضا(ع) ضامن آهو در تقویم مشاغل نام‌گذاری شده است و هرساله این مراسم در مشهد مقدس برگزار می‌گردد، اما امسال بدلیل سانحه ناگوار بالگرد رییس جمهور شهید در منطقه حفاظت شده دیزمار (شهید جمهور) و همراهی محیط بانان در عملیات جستجو، این مراسم ۲۴ خردادماه در تبریز برگزار شد.

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش حراستی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان است.

مساحت زیستگاه‌های طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

ارسال نظرات