بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۱۹۴
مشهد- ایرنا- مرحله اول بزرگترین تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ارتقا کشور در قالب طرح های «یادگار ابراهیم» روز پنجشنبه با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری در مشهد بهره‌برداری شد.
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله اول تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ به عنوان بزرگترین تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ارتقا در کشور، با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و ظرفیت نهایی ۲۰۰ هزار متر مکعب امروز وارد مدار شد.

حسین اسماعیلیان افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقا ظرفیت تصفیه خانه از ۶۰ هزار به ۲۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است که بخش اول آن به ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز با ۱۰ هزار میلیارد ریال عملیاتی شد.

وی ادامه داد: همچنین امروز بخشی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب حاشیه شهر مشهد به طول ۴۶ کیلومتر و با اعتبار سه هزار میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: همچنین امروز عملیات اجرایی سه تصفیه‌خانه جدید فاضلاب با مجموع ظرفیت ۱۶۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ارزش ۳۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در این کلانشهر آغاز شد.

وی گفت: ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد با تکمیل این تصفیه‌خانه ها به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

 

اسماعیلیان افزود: همچنین امروز طرح خطوط جمع‌آوری و انتقال آب چاه‌های داخل شهر مشهد با اثربخشی ۲ هزار لیتر در ثانیه بهره برداری می شود که این طرح تاثیر مهمی در بهبود کیفیت آب مناطق مختلف و عدالت در توزیع آب در شبکه به‌ ویژه حاشیه شهر مشهد خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اضافه کرد: بهره برداری از ۴۱ کیلومتر خط انتقال، سه مخزن با ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعب، حفر ۷۰ حلقه چاه و اجرای یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت انتقال ۸۰۰ لیتر از دیگر طرح‌هایی است که امروز با حضور سرپرست ریاست جمهوری بهره‌برداری می شود.

به گزارش ایرنا، ارائه خدمات آب و فاضلاب در کلانشهر سه و پنج میلیون نفری مشهد و روستاهای این شهرستان بر عهده شرکت آب و فاضلاب مشهد است که به صورت مستقل از شرکت آبفای خراسان رضوی مدیریت می شود.

اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب مشهد از سال ۱۳۷۳ آغاز شده و اکنون با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

هم اینک ظرفیت تصفیه‌خانه های فاضلاب در مشهد ۲۶۳ هزار مترمکعب است.

ارسال نظرات