بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۲۴۲
فرماندار شفت گفت: شهرستان شفت دارای ۵۵۰ هکتار توتستان است که ۲۲۰۰ نفر بهره بردار از این توتستان استفاده می‌کنند.
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

 

به گزارش بازارکار، مهدی نقدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت پیله تر ابریشم در این شهرستان در حال انجام است و پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۴۵ تن پیله تر در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.

وی افزود: یکی از اهداف توسعه تولید پیله تر ابریشم در شفت، افزایش اشتغالزایی و تولید در زمینه کرم ابریشم بوده و شفت ظرفیت قابل توجهی در این بخش دارد.

نقدی با بیان اینکه خرید توافقی پیله از نوغانداران گیلانی نیز انجام می شود، ادامه داد: قیمت تعیین شده برای هر کیلوگرم پیله بین ۳۵۰ و ۴۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

نقدی با اشاره به اینکه شهرستان شفت رتبه دوم در پرورش کرم ابریشم دارد، تصریح کرد: با پرورش هر جعبه تخم نوغان، حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید و پس از فرآوری از هر ۳ کیلوگرم پیله تر، یک کیلوگرم نخ ابریشم به دست می‌آید.

فرماندار شفت تصریح کرد: در کنار صنعت نوغانداری، ابریشم بافی به عنوان صنعت وابسته و مکمل به نوغانداری مطرح است و با تولید نخ‌های ابریشمی، زمینه ساز تولید دست بافته‌های سنتی و هنری در قالب فرش‌ها و تابلو فرش‌ها می‌شود و ارزش افزوده و سود خوبی دارد.

 وی با اشاره به اینکه امسال در این شهرستان بیش از ۳۰۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد، بیان کرد: از این مقدار ۱۴۵ تن پیله تولید شده است.

نقدی گفت: شهرستان شفت از دو بخش مرکزی و احمد سرگوراب تشکیل شده و دارای ۵۵۰ هکتار توتستان است که ۲۲۰۰ نفر بهره بردار از این توتستان استفاده می‌کنند.

 

ارسال نظرات