بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۲۸۵
در بازدید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران از دانشگاه صُحار عمان، پیشنهاد حمایت مالی تا سقف ۱۰ هزار دلار برای طرح‌های پژوهشی مشترک میان اساتید دو دانشگاه مطرح شد.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۰

به گزارش بازارکار به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی و دکتر محمدحسین آیتی، رئیس و معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و هیأت همراه با رویکرد ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی به ویژه کمک به راه‌اندازی سیستم مشابه نظام بهداشت و درمان ایران در عمان به این کشور سفر و با مسئولان دانشگاه صحار (Sohar) دیدار کردند.

در جریان این سفر که بنا به دعوت رئیس دانشگاه صحار انجام شد، دکتر غلامرضا حسن‌زاده، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت و دکتر سید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه نیز حضور داشتند.

دکتر آیتی در این خصوص گفت: نخستین ملاقات رئیس دانشگاه و هیأت همراه در این سفر دیدار با دکتر احمد بن محمد بن عبید السعیدی، وزیر پیشین بهداشت و درمان عمان (۲۰۲۲-۲۰۱۰) و از شخصیت‌های برجسته، شناخته‌شده و البته تصمیم گیر این کشور در شهر مسقط بود.

معاون بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر دکتر السعیدی به عنوان نایب رئیس اول هیأت اجرایی سازمان جهانی بهداشت (WHO) و رئیس شورای عالی هیأت عرب برای تخصص‌های پزشکی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دکتر السعیدی آشنایی کاملی با سیستم نظام بهداشت و درمان کشورمان داشت و علاقه‌مندی خود را برای الگوبرداری از ساختار نظام شبکه، نظام ارجاع و خانه‌ها و مراکز بهداشت ایران در کشور عمان اعلام و دانشگاه صحار را گزینه بسیار مناسبی برای شروع این همکاری‌ها با دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد.

دکتر آیتی همچنین به برگزاری نشستی با رئیس، معاونان آموزشی، پژوهشی، امور دانشجویی و اداری و مالی دانشگاه صحار با سفر هیأت دانشگاه به شهری به همین نام در ۲۰۰ کیلومتری مسقط، پایتخت عمان اشاره کرد و بیان داشت: در این نشست دکتر قناعتی معرفی جامعی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دستاورد‌های خاص این مجموعه ارائه و طرف عمانی نیز دانشگاه صحار را معرفی کرد.

توافق برای راه‌اندازی سیستم مشابه نظام بهداشت و درمان ایران در عمان

معاون بین‌الملل دانشگاه موضوع اصلی نشست مذکور را گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون ایجاد خدمات مراقبت‌های بهداشتی اولیه (Primary Health Care) و پوشش همگانی سلامت (Universal Health Coverage) در کشور عمان و به صورت پایلوت شهر صحار با حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولان دانشگاه صحار همچنین درخواست خود مبنی بر کمک دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تربیت بهورزان، راه‌اندازی خانه‌های بهداشت و ایجاد نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت را مطرح کردند.

دکتر آیتی همکاری‌های پژوهشی را از دیگر موضوعات مورد توافق دانست و گفت: طرف عمانی با آگاهی از جایگاه قابل‌قبول دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه پژوهش، تعداد مقالات و رتبه و کیفیت انتشارات، در خصوص همکاری‌های پژوهشی و چاپ مقالات مشترک میان اساتید دو دانشگاه با رویکرد ارتقای وضعیت پژوهشی دانشگاه صحار ابراز تمایل کردند.

وی ادامه داد: مسئولان این دانشگاه همچنین پیشنهاد حمایت مالی تا سقف ۱۰ هزار دلار را برای طرح‌های پژوهشی مشترک میان اساتید دو دانشگاه مطرح کردند که مقرر شد با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری، این موضوع هر چه سریع‌تر در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران اطلاع‌رسانی و امکان استفاده از این گرنت پژوهشی فراهم شود.

دکتر آیتی از پیشنهاد طرف عمانی برای راه‌اندازی رشته پزشکی با حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه صحار خبر داد و گفت: در این زمینه درخواست گذراندن دوره علوم پایه دانشجویان پزشکی با همکاری اساتید دانشگاه ما در عمان و سپری کردن دوره بالینی در دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان‌های آموزشی این مجموعه مطرح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه اضافه کرد: در این راستا نیز مقرر شد جلساتی با رئیس و دیگر مسئولان دانشکده پزشکی دانشگاه برگزار و ظرفیت فضا‌های آموزشی و تخت‌های بیمارستانی ویژه آموزش این دانشجویان بررسی شود تا در صورت موافقت همکاری‌ها آغاز شود.

وی یادآور شد: در روز پایانی این سفر و در شهر مسقط درخواست ملاقات مجدد وزیر پیشین بهداشت و درمان عمان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح و نشستی برگزار شد که حکایت از اهمیت همکاری‌های مشترک برای طرف‌های عمانی و اعلام حمایت آن‌ها از تعاملات آتی داشت.

ارسال نظرات