بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۲۹۰
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶

رئیس سازمان کشاورزی البرز گفت: ۳ دهم درصد از سطح اراضی کشاورزی کشور در البرز واقع شده اما ۲ درصد از تولیدات کشاورزی کشور در اینجا تولید می شود.

به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج عبد الرضا بازدار صبح امروز در آیین رسمی فعالیت مزارع نوآوری بهره ور که در گاوداری افضلیان برگزار شد،گفت: استفاده از ظرفیت های کشاورزان پیشرو سبب ارتقا سطح کشاورزی در این مزارع می شود.

وی افزود: برخی از کشاورزان با علم و‌ درایت خود حتی اعداد و ارقام کتابهای دانشگاهی و تحقیقاتی را نیز جابجا کرده می کنند.

رئیس سازمان کشاورزی البرز خاطرنشان کرد: اگر مزارع نوآور و استفاده از تجره های این افراد و ورود تکنولوژی صورت نپذیرد تحقق امنیت غذاییی تاثیری نخواهد داشت.

بازدار، با اشاره به اینکه 4 درصد جمعیت مردم کشور در البرز هستند و 3 دهم درصد از سطح اراضی کشاورزی کشور در این استان واقع شده است اضافه کرد: اما 2 درصد از تولیدات کشاورزی کشور در البرز تولید می شود.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به فشردگی جمعیت و نبود امکانات لازم بیشترین محصولات تولیدی استاندالبرز جزو رتبه های اول تا سوم کشوری است.

وی ادامه داد: وظیفه جهاد کشاورزی تامین غذا بوده که دارای ابعاد مختلف است و مهمترین آن تولید و دسترسی آسان وسالم بودن آن، با حفظ منابع آب و خاک و پایداری منابع است.

رئیس جهاد کشاورزی عنوان کرد: 130 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور توسط جهاد کشاورزی تامین می شود که این عدد نسبت به میزان تولید اوایل انقلاب عدد قابل توجهی است.

ارسال نظرات