بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۳۰۲
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، از بة‌کارگیری ظرفیت‌های مدیریت شهری برای فضاآرایی و زیباسازی مشهدالرضا(ع)، همزمان با فرارسیدن دهه پر خیر و برکت ولایت خبر داد.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهار داشت:با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده زائران و مجاوران رضوی در این ایام فرخنده در شهر مشهد و به ویژه محورهای منتهی به حرم رضوی، اقدامات گسترده‌ای در حوزه زیباسازی شهری، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، فرهنگی و اجتماعی و اطلاع‌رسانی توسط مدیریت شهری برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: نصب 10 المان گل نوشته با گل‌های شاخه بریده در بوستان‌ها و نقاط مهم شهری، اکران تبریک دهه ولایت در430 المان خورشیدی، رفع نواقص تمامی آذین‌بندی معابر و نصب 35 المان نوری "یاعلی(ع)" در میان ریسه‌های نوری عرضی محورهای منتهی به حرم رضوی، بخشی از این اقدامات است.

یعقوبی بیان کرد: به منظور زیباسازی حفظ زیبایی بصری شهر، 5 اکیپ نیروهای نظارتی ساماندهی خاک و ضایعات ساختمانی آماده‌باش هستند و 39 دستگاه خودروی فشار قوی، جدول‌شوی و حمل پسماند جهت شستشو و نظافت معابر مناطق فعالیت دارند.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ ایمنی زائران و مجاوران رضوی، ضمن بازدید ایمنی از ایستگاه‌های صلواتی، خودروهای عملیاتی و آتش‌نشان‌های مورد نیاز در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی، محل برگزاری جشن‌ها و اماکن پرتردد مشغول خدمت خواهند بود.

یعقوبی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تقویت حمل و نقل عمومی در این ایام، اقداماتی نظیر تقویت خطوط در محدوده حرم مطهر رضوی تا سقف 300 دستگاه اتوبوس در شب و روز عید غدیر، سرویس‌دهی رایگان با 350 دستگاه اتوبوس در روز عرفه در محدوده حرم مطهر و مراسم نماز عید قربان، افزایش یک ساعت فعالیت قطارشهری در روز عید قربان، سرویس‌دهی رایگان خطوط 1 و 2 قطار شهری در روز عید قربان و عید غدیر، آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی و شبکه بیسیم به تعداد 4100 دستگاه و افزایش ساعت‌کاری پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای در اطراف حرم مطهر بخشی از این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی ویژه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این ایام نیز اقدامات ویژه‌ای همچون برگزاری جشنواره‌های تفریحی ورزشی در مناطق مختلف شهر، فضاآرایی شهری با پرده الوان، ریسه رنگی و بیرق سردرب، افتتاحیه المپیاد ورزشی محلات بانوان و آقایان، برپایی همایش‌های ورزشی متعدد، مشارکت در جشن‌های شهری بخشی از این فعالیت‌ها‌ست.

ارسال نظرات