ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۴۶۵
ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ۵۴ دستاورد شاخص در حوزه اقتصادی داریم، گفت: طی سه سال گذشته ۲۶ درصد به ظرفیت شهرک‌های صنعتی ما افزوده شده و با توجه به زیرساخت‌ها و برنامه‌ها، شهرک خادم‌الرضا مشهد با ظرفیت ۵ هزار هکتار در برنامه است.
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸

یعقوبعلی نظری امروز ۳۱ خرداد ماه در یکصد و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت و یادبود شهدای خدمت، به‌ویژه رئیس جمهور شهید اظهار کرد: تا پایان دولت سیزدهم نسبت ۸۵ درصدی پیشرفت برنامه‌ریزی شده است و این مسیر در دولت بعدی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به شاخص‌های اقتصادی که شامل بخش‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، گردشگری، زیارتی و شاخص‌های برتر در حوزه اقتصاد می‌شود، یادآور شد: طبق آخرین آمار، نرخ وضعیت بیکاری در استان ۶.۳ واحد گزارش شده است که به نسبت کشور ۰.۸ واحد پایین‌تر است. افزایش نرخ مشارکت به ۴۳.۱ واحد رسیده که با اختلاف ۱.۸ واحد، خراسان رضوی از کل کشور بالاتر است.

رشد ۹۰۰ درصدی جلب سرمایه‌گذاری خارجی

نظری افزود: طی سه سال گذشته، کاهش ۲۴ درصدی پرداخت بیمه بیکاری را در استان داشته‌ایم. رشد ۹۰۰ درصدی جلب سرمایه‌گذاری خارجی از دیگر دستاوردهای مهم اقتصادی استان بوده که در قالب ۲۱۷ پروژه از ۸۴ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ به ۷۴۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

تحقق رشد ۱۰۰ درصدی مالیات در استان

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ۱۶۵ هزار و ۳۰۴ مودی جدید مالیاتی شناسایی و کشف شده و تحقق رشد ۱۰۰ درصدی مالیاتی را در خراسان رضوی داشته‌ایم. بنا بر آمار طی سه سال گذشته ۱۷۲هزار و ۳۱۸ اشتغال خالص در استان ایجاد شده است. نسبت مصارف به منابع از ۶۷ درصد به ۷۴ درصد رسیده است و ان‌شاءالله تا پایان سال به نرخ ۸۰ درصد می‌رسد.

وی گفت: ایجاد زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های اقتصادی از جمله اولویت‌ها بوده است.  رشد ۲۰ درصدی شرکت‌ها در بورس و فرابورس و رشد ۹۵۰ درصدی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای ازدواج و فرزندآوری را داشته‌ایم که این مقدار از ۳.۳ همت به ۳۵.۱ همت بوده است.

۸۹ همت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و گردشگری

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طبق جمع‌بندی ابتدایی، طی سه سال دولت سیزدهم نزدیک بر ۸۹ همت در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و گردشگری، بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده‌است و این عدد نسبت به شرایط موجود بسیار ارزشمند است. دستاوردهای شاخص استان تحت عنوان یادگار ابراهیم در آینده به بهره‌برداری می‌رسد و به طور کلی در دولت سیزدهم و با زحمات همه دستگاه‌های مربوطه، جریان اقتصادی خراسان رضوی رو به جلو در حرکت است.

ارسال نظرات