ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۵۵۲
رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور، گفت: شهرستان نیشابور پیشرو استفاده از انرژی خورشیدی در تامین برق چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی است.
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری تسنیم نیشابور، علی مبارکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه ساله در فصل تابستان شاهد ناترازی انرژی هستیم که سال گذشته این ناترازی 12گیگا بایت و امسال نیز ناترازی انرژی به 17 گیگابایت رسیده است، اظهار داشت: همه ساله در فصل تابستان شاهد خاموشی چاه‌های کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی هستیم، البته این خاموشی برق در بخش صنعت نیز یک روز در هفته اتفاق می‌افتد، اما در بخش کشاورزی هر روز هفته به مدت پنج ساعت چاه‌های کشاورزی با خاموشی مواجه است.

وی افزود: در هماهنگی با اداره برق شهرستان نیشابور، استفاده از پنل‌های خورشیدی در زمین‌های کشاروزی را اولویت کاری خود قرار دادیم و مقرر شد کشاورزان از انرژی خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی استفاده کنند تا در تابستان با قطعی برق و خشکی محصولاتشان مواجه نشوند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه در هماهنگی انجام شده، مقرر شد، کشاورزان در قراردادی با شرکت‌های طرف قرارداد تولیدکننده پنل خورشیدی، 50 درصد هزینه نصب پنل خورشیدی را اخذ کرده و 50 درصد دیگر را نیز توسط تسهیلات بلند مدت پرداخت کنند، گفت: برای انجام این مهم استفاده از تسهیلات بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مبارکی با بیان اینکه به‌ازای هرکیلو وات ساعت 24 میلیون تومان هزینه توسط کشاورز باید پرداخت شود، افزود: بدین وسیله علاوه بر تامین برق و عدم خاموشی چاه‌های کشاورزی، یک منبع درآمد و بنگاه اقتصادی نیز برای کشاورز ایجاد می‌شود تا در زمانی که کشاورز از انرژی خورشیدی استفاده نمی‌کند این تولید برق به صورت تضمینی توسط دولت خریداری شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر برخی از کشاورزان نیشابوری از این طرح استقبال کرده و در حال خرید و نصب پنل خورشیدی برای تامین برق مزارعشان هستند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور یادآور شد: کشاورزان برای نصب پنل‌های خورشیدی باید درخواست خود را به اداره برق شهرستان نیشابور ارائه داده تا این درخواست توسط اداره برق تایید و سپس برای نصب پنل‌های خورشیدی اقدام شود.

ارسال نظرات