بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۵۵۹
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: تعداد ۲۳۲۸ نفر برای شرکت در آزمون ورودی ثبت نام داشتیم که از این تعداد ۲۵۶ خواهر و ۲۰۷۹ نفر برادر هستند.
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رنجبران، نماینده ناظر سازمان سنجش در برگزاری آزمون ها در حاشیه برگزاری آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا برمسئولیت قانونی سازمان ملی سنجش نسبت به نظارت بر آزمون‌ها امروز در دانشگاه علوم اسلامی رضوی حاضر شدیم. این مرکز علمی یکی از بهترین دانشگاه ها در برگزاری آزمون است.

وی افزود: دیروز و امروز بازدید از مخازن و چاپ سؤالات و مقدمات برگزاری آزمون و امروز هم در زمان برگزاری آن نظارت داشتیم که همه چیز خیلی خوب بود، در بین آزمون هایی که در دانشگاه های مختلف به عنوان ناظر شرکت داشتم این آزمون به لحاظ رعایت قوانین و نظم یکی از بهترین‌ها بود.

رنجبران در پایان با آرزوی شکوفایی بیشتر برای دانشگاه علوم اسلامی رضوی نسبت به افزایش ظرفیت پذیرش برای استفاده بیشتر دانشجویان از امکانات خیلی خوب و فضای علمی دانشگاه رضوی ابراز امیدواری کرد.

معرفی ائمه معصوم به زبان روز ماموریت دانشگاه رضوی است

عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی نیز معرفی ائمه معصوم(ع) به زبان روز به فرمایش رهبری معظم انقلاب را از  مأموریت‌های اصلی دانشگاه رضوی نام برد و به  برگزاری آزمون ورودی این مرکز علمی در 14 حوزه در 11 استان اشاره کرد که همزمان با مشهد برای داوطلبان علاقمند به تحصیل در حوزه علمیه و دانشگاه در مقطع دکتری و ارشد برای خواهران و برادران و در مقطع کارشناسی برای برادران برگزار می شود.

وی افزود: دانشگاه علوم اسلامی رضوی توفیق داشته در این چهل سال فعالیت، در گسترش فرهنگ و معارف علوم رضوی و آنچه که از مضجع شریف و کلام نورانی عالم آل محمد(ص) بوده تلاش کند تا در سطح جامعه ملی و بین المللی به گسترش و نشر و ترویج آن بپردازد.

طالبی بیان کرد: با گروه های تحولی که ریاست محترم دانشگاه تشکیل دادند بازنگری در رشته های تحصیلی و شیوه پذیرش صورت می گیرد تا بتوانیم طبق پیام ارزشمند مقام معظم رهبری به پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) مبنی بر نیاز به فعالیت بیشتر در زمینه معرفی ائمه معصومان به شیعه و غیر شیعه به زبان روز که متناسب با اقتضائات زمان است موفقیت بیشتری کسب کنیم. ان شاءالله یکی از ماموریت های اصلی دانشگاه رضوی تحقق و عملیات سازی این فرمایش در حوزه تولید دانش و تربیت نیروهای انسانی برای تحقق این فرمان در سطح ملی و بین المللی خواهد بود.

بیش از دو هزار نفر برای ورود به دانشگاه رضوی ثبت نام کردند

حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری نیز اظهار داشت: شکر خدا با تلاش دوستان و همکاران عزیز و با توفیقی که امام رضا علیه السلام به ما داد آزمون سالانه دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای ورود به یکی از مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری برگزار شد.

وی بیان کرد: تعداد 2328 نفر برای شرکت در آزمون ورودی ثبت نام داشتیم که از این تعداد 256 خواهر و 2079 نفر برادر هستند. ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه در مقطع کارشناسی از بین ثبت نام کنندگان دیپلمه 1152 نفر و از بین طلاب حوزه های علمیه 429 نفر از سراسر ایران انجام شده است.

رئیس دانشگاه رضوی بیان داشت: در مجموع جدا از 1580نفر ثبت نام در مقطع کارشناسی، باقیمانده عبارتند از 484 نفر در مقطع ارشد و 263 نفر در مقطع دکتری که در این آزمون شرکت کردند. غیر از مشهد در 10 نقطه کشور نظیر تهران، تبریز، اصفان و قم و شیراز و غیره همزمان با مشهد آزمون ورودی برگزار شده است.

جهانگیری عنوان کرد: سه برابر ظرفیت دانشگاه از این آزمون برای مصاحبه دعوت می شوند و بر اساس ملاک‌های مد نظر دانشگاه، مصاحبه شده و بعد از مرحله تحقیقات، نتیجه نهایی پذیرفته شدگان دانشگاه که به میزان ظرفیت یا کمتر از آن بر اساس سخت گیری در پذیرش، صورت می گیرد دانشجویان جدید وارد دانشگاه می شوند.

وی افزود: دروس این دانشگاه افزون بر علوم حوزوی که به صورت کامل ارائه می شود یک رشته مصوب وزارت علوم است که طبق قوانین مصوب در اینجا تدریس می شود.

حجت الاسلام جهانگیری بیان کرد: در دانشگاه رضوی در مقطع کارشناسی ارشد 13 رشته نظیر حقوق خصوصی و بین الملل، فقه و مبانی حقوق، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، دانش اجتماعی مسلمین، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم جزائی و تبلیغ و ارتباطات دینی پذیرش داریم که علوم اقتصادی بانکداری اسلامی در این بین جدید است.

وی افزود: در مقطع دکتری هم 6 رشته حقوق بین الملل، حقوق کیفری و جرم شناسی، حقوق خصوصی، علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی و فقه و مبانی حقوق اسلامی داریم.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به این که پذیرش به غیر از آزمون ورودی فقط از طریق استعدادهای برتر با شرایط و مقررات خاص و به صورت محدود صورت می گیرد، گفت: ان شالله با توفیق خداوند در خدمت علوم اهل بیت باشیم و بتوانیم به وظیفه خود مطابق با خط مشی و نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب تصویر کردند نسبت به ساحت مقدس ائمه معصومان علیهم السلام عمل کنیم.

ثبت نام 166 داوطلب برای مقطع ارشد و دکتری پردیس خواهران رضوی

 سهیلا پیروزفرنیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد با اشاره به ثبت نام 166 نفر برای شرکت در آزمون وردی دانشگاه رضوی اظهارداشت: از این تعداد 113 نفر در مقطع ارشد و 53 نفر در مقطع دکتری ثبت نام کردند که در ارشد پذیرای دانشجویان در 13 رشته و در مقطع دکتری با 6 رشته پذیرای علاقمندان خواهیم بود.

وی افزود: به شکل کلی بعد اعلام نتیجه اولیه سه برابر ظرفیت پذیرش برای مصاحبه شفاهی و علمی فراخوان داده می شود و سپس با تحقیقات به اعلام نتیجه نهایی پذیرش در مقطع دکتری و ارشد می رسیم.

رئیس پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: همزمان با مشهد در ده نقطه از کشور آزمون با نظم ستودنی بدون هیچگونه مشکلی برگزار شد و دواطلبان به خوبی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی ضمن آرزوی توفیق برای شرکت کنندگان در آزمون ورودی دانشگاه رضوی بیان داشت: برای سال جدید هم پذیرش محدود از طریق استعدادهای درخشان به صورت یک نفر برای هر رشته در دو مقطع ارشد و دکتری خواهیم داشت.

ارسال نظرات