بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۶۲۲
مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۶۷۰ روستا و ١٨ شهر این استان در سال جاری با تنش آبی مواجه هستند.
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷

به گزارش ایرنا، حسین امامی امروز یکشنبه در نشست خبری در مشهد افزود: ١٠٠ روستا از تعداد روستاهای دارای تنش جمعیت زیر ٢٠ خانوار هستند.

وی گفت: همچنین ٣٧٢ روستا در استان خراسان رضوی به دلیل نبود منبع آبی و مشکل کیفیت به صورت تانکری آبرسانی می شود.

وی اضافه کرد: در چهار سال اخیر سال های کم بارشی را در استان تجربه کردیم و سفره های آب زیرزمینی دچار افت شدید شده است.

امامی ادامه داد: پارسال برای گذر از شرایط تنش آبی در خراسان رضوی اقدامات مختلف نظیر حفر ١٨٠ حلقه چاه و ساخت مخزن ٨٠ هزار متر مکعبی انجام شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال ۵٢ روستا از محل طرح های محرومیت زدایی و ١٨ روستا نیز توسط خیران و این شرکت به شرایط آبی پایدار رسیده است.

امامی افزود: تا پایان امسال نیز ٢۵ روستا در استان به شرایط آبی پایدار می رسند و در مجموع برای طرح های آب رسانی روستایی بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تامین زیرساخت‌های بیش از ۵٠٠ روستا در خراسان رضوی برای گذر از شرایط تنش آبی در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی تاکید کرد: در هیچ نقطه ای از استان مشکل قطع آب نداریم و تلاش می شود در تابستان جاری نیز بدون قطعی آب از شرایط تنش عبور کنیم.

وی افزود: مدیریت مصرف توسط شهروندان برای گذر از شرایط تنش آبی ضروری است.

امامی افزود: در مجموع سالانه حدود ١٥٠ هزار میلیارد ریال در استان خراسان رضوی در بخش آب سرمایه گذاری می شود.

به گزارش ایرنا، سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت "خشکسالی شدید" و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت "خشکسالی بسیار شدید" است.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

ارسال نظرات