بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۶۹۸
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸

رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در دومین جلسه گروه کاری فناوری و نوآوری استان در سال ۱۴۰۳ از افزیش ۲۰ درصدی تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان در سال جاری خبر داد و گفت: باتوجه به روند توسعه یافتگی شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان اولویت ما در حوزه توسعه کیفی و افزایش محصولات فروش این شرکت‌ها است. رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در دومین جلسه گروه کاری فناوری و نوآوری استان در سال ۱۴۰۳ از افزیش ۲۰ درصدی تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان در سال جاری خبر داد و گفت: باتوجه به روند توسعه یافتگی شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان اولویت ما در حوزه توسعه کیفی و افزایش محصولات فروش این شرکت‌ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیامک آزادی تصریح کرد: افزایش فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان امسال چه در بازار داخلی و چه در حوزه صادرات قابل توجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید
صرفه‌جویی ۲۶۰ میلیون دلاری نتیجه حمایت صنعت گاز از دانش بنیان‌ها
حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های حوزه بازی‌های ویدئویی
دهقانی فیروزآبادی: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم ۷۰ درصد افزایش یافت

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم با برنامه ریزی منسجمی حمایت‌های استانی که در قوانین برای کمک به زیرساخت‌ها و تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان وفناور است بیشتر جذب کنیم.

آزادی افزود: با نگاه مثبتی که در استان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور وجود دارد انتظار میرود امسال این حمایت‌ها ویژه باشد و ما بتوانیم در رفع نیاز‌های این شرکت‌ها در حوزه تامین مالی و سایر الزاماتی که برای توسعه آن‌ها نیاز است گام‌های بلندی برداریم.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه نگاه ما حمایت از همه ساختار‌های فناورانه استان شامل پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، کارخانه نوآوری و شتابدهنده‌ها و .. مبتنی برظرفیت‌هایی که وجود دارد، صورت بگیرد، ادامه داد: رویکردی که امسال دنبال می‌کنیم تمرکز بر روی زنجیره ارزش‌های فناوری اولویت‌دار در استان است.

وی افزود: بر اساس این رویکرد برای توسعه هدفمند زیست بوم نوآوری و فناوری استان که مبتنی بر مزیت‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌های موجود است مطالعاتی را بر روی زنجیره ارزش‌های فناوری انجام دادیم که بزودی اجرایی می‌شود.

آزادی خاطر نشان کرد:هم اکنون ۹۵ شرکت دانش بنیان و ۵۲۰ واحد فناور تحت حمایت ساختار‌های فناورانه در استان فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد:با توجه به برنامه ریزی که صورت گرفته برای نقش آفرینی شرکت‌های فناور و دانش بنیان در رشد اقتصادی استان در تلاشیم تا الزامات رشد این شرکت‌ها را فراهم کنیم.

وی افزود: در حال حاضر حوزه تامین مالی حمایت برای جبران هزینه‌های تحقیق و توسعه ایجاد زیرساخت‌های استقرار شرکت‌ها در بخش‌های اداری، آزمایشگاهی و کارگاهی و تولیدی و تسهیل فرایند‌های صدور مجوز و اجرایی شدن قوانین حمایتی در حوزه دانش بنیان و فناور از اولویت بالایی برخوردار است و به دنبال این هستیم که این نیاز‌ها را پوشش بدهیم تا بصورت کمی و کیفی افزایش این شرکت‌ها را شاهد باشیم.

آزادی گفت:با توجه همکاری که با نهاد‌های دولتی متولی داریم و به دنبال رفع نیاز‌ها و رشد شرکت ها‌ی دانش بنیان و فناور هستیم پیش بینی می‌کنیم که بیش از ۵۰ درصد اقتصادی که توسط این شرکت‌ها شکل گرفته در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کند.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه با توجه به ورودی‌های که در ساختار‌های فناوری و نوآوری در کرمانشاه داریم، از استان‌هایی هستیم که از تقاضای بالایی ازطرف فارغ التحصیلان، صاحبان ایده، کارآفرینان برای ورود به حوزه نوآوری برخورداریم، افزود: باید نوع حمایت‌ها بصورت ویژه و بر اساس ماهیت این شرکت‌ها باشد.

وی افزود: حمایت از شکل گیری شهرک فناوری در استان بعنوان زیرساخت تخصصی در زیست بوم فناوری و نوآوری و با هدف توسعه محصولات دانش بنیان وفناور و حمایت از ساختار‌های مالی از جمله صندوق پژوهش و فناوری زاگرس از اولویت‌های استان است.

ارسال نظرات