بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۷۱۷
ایسنا- خراسان رضوی/ مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌ رضوی از رشد ۱۴ درصدی مسافران پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸

محمود امانی‌بنی با اشاره به میزان تغییرات پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال ۵۱۹۸ پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست داشته که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است. همچنین ۷۰۹ هزار و ۶۱۵ مسافر در فرودگاه مشهد جابه‌جا شدند که این تعداد نیز نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته با حدود ۱۴ درصد افزایش همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه ۴۰۲۴ پرواز داخلی نشست و برخاست کرده که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی داشته است، افزود: در این ماه ۵۵۴ هزار و ۳۲۶ مسافر داخلی جابه‌جا شدند که نسبت به دوره زمانی مشابه حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

امانی‌بنی با اشاره به تغییرات پروازهای خارجی فرودگاه مشهد یادآور شد: در اردیبهشت‌ماه ۱۱۷۴ پرواز خارجی نشست و برخاست داشته که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر ۱۵۵ هزار و ۲۸۹ مسافر پروازهای خارجی در فرودگاه مشهد تردد داشتند که این تعداد حاکی از رشد ۳۳ درصدی نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته است.

براساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌ رضوی یادآور شد: بیشترین پرواز داخلی در اردیبهشت‌ماه امسال مربوط به مسیر مشهد - تهران با ۹۲۵ پرواز و ۱۳۴ هزار و ۴۷۵ نفر مسافر و بیشترین سهم پرواز خارجی مربوط به مسیر مشهد- نجف با ۲۲۴ پرواز و ۳۰ هزار و ۶۸۵ نفر مسافر بوده است. پیک پرواز و مسافر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال مربوط به روز جمعه ۲۴ فروردین‌ماه امسال، با ۱۹۹ سورتی پرواز و ۲۷ هزار و ۷۳۹ نفر مسافر بوده است.

ارسال نظرات