بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۷۳۸
مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: خدمت تعالی بخش بدون قرار گرفتن در مسیر تعالی حاصل نمی‌شود، دستگاه‌های اجرایی در حوزه تعالی بخشی برای کارکنان باید ظرفیت‌سازی کنند.
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری امروز پنج شنبه در آیین «میثاق خدمت» در محل دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در نظام مقدس اسلامی ارتباط و نسبت کارمندان دستگاه‌های دولتی با آنها شکلی و تشکیلاتی نیست بلکه این ارتباط مبتنی بر تعالی بخشی بوده و باید تکمیل کننده نقیصه‌های آنان باشد.

وی بیان کرد: استخدام در نظام مقدس جمهوری اسلامی با دیگر نظام ها متفاوت است، وقتی‌خواهیم به استخدام این نظام درآییم باید از همان ابتدا ارتباط خود را با آن تعریف کنیم، مهم است وقتی در یک ظرف تشکیلاتی قرار می‌گیریم، نسبت و رابطه خود را با آن بدانیم و آن را درست تعریف کنیم تا بتوانیم این ارتباط را ادامه دهیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تلاش نظام برای جذب نیروهای خوب در همه دستگاه‌های دولتی و ضرورت آن اظهار کرد: همه ویژگی‌ها و خصوصیات افراد در آزمون‌ها و مصاحبه‌ها قابل احصا نیست، لذا شناخت میدانی از افراد بسیار حائز اهمیت است، این شناخت میدانی در فعالیت فرد در میدان عمل مشخص می‌شود، افرادی که می‌خواهند به استخدام رسمی این نظام درآیند باید ورود شایسته‌ای به آن داشته باشند، شهید رییسی به دنبال رسیدن به شناخت میدانی از کارمندان بود.

نظری گفت: گاهی دستگاه‌های اجرایی با کارکنان در نظام‌های دیگر یک رابطه شکلی دارند، اما این رابطه در نظام اسلامی باید تعالی بخش باشد، لذا کارمندان را نباید به حال خود رها کرد، این محیط باید محلی برای تکمیل نقیصه‌های فرد باشد، شهید رییسی و شهید سلیمانی هم الگوهایی از کارکرد یک نظام تشکیلاتی مبتنی بر تعالی بخشی هستند.

۲۰ هزار نفر در خراسان رضوی استخدام شدند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: دولت مردمی سیزدهم دستاوردهای زیادی داشت که یکی از آنها زمینه سازی برای استخدام نیروهای جوان و نخبه بود، در سه سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی استان استخدام شدند.

سید جمال الدین حسینی افزود: خراسان رضوی امروز به عنوان نخستین استان آیین میثاق خدمت را برگزار می‌کند، این استان با سابقه قومی و کهنی که دارد در عرصه خدمت پیشگام شده و سوگند خدمت را در این آیین خوانش خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در پایان آیین میثاق خدمت ویژه چهلمین روز شهادت آیت الله رییسی و همراهانش، سوگند میثاق خدمت روخوانی و از تمبر آن رونمایی شد.

در این آیین همچنین برخی از کارمندان نمونه خراسان رضوی معرفی و تجلیل شدند.

ارسال نظرات