بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۸۰۶
مسئول اجرایی صنایع دستی در روستای ملی حصیر گفت: در فشتکه۷۰۰ نفر بافنده حصیر داریم و از این تعداد، ۴۱۰ نفر شناسنامه بافت حصیر دارند.
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶

به گزارش بازارکار، محسن جهاندیده اظهار کرد: انتخاب روستای فشتکه به عنوان روستای ملی حصیر  یک پروسه اداری طی شده در شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی است که طی آن تمام اهالی روستا، بافندگان خانگی و دهیار فشتکه با تلاش جمعی به این انتخاب کمک کردند.

وی افزود: روستاهای زیادی در دیگر استان ها محصولات حصیری می بافند. نخست در سال ۱۳۹۵، یک تیم با راه اندازی کاروان پیوند حصیر در کشور تلاش کردند ۱۱ استان را انتخاب کنند سپس از میان این استان ها با ارزیابی یک سری شاخصه ها، یک استان مطرح و در نهایت  در ارزیابی عملکرد معاونت صنایع دستی در ۲۹فروردین ماه ۱۳۹۶، «فشتکه» به عنوان روستای ملی حصیر انتخاب شد. از آن زمان محصولات حصیری تنوع یافته و ۲۰۰نوع مصنوعات حصیری بافته می شود.

جهاندیده خاطرنشان کرد: در فشتکه۷۰۰ نفر بافنده حصیر داریم و از این تعداد، ۴۱۰ نفر عضو رسمی خانه حصیر هستند و شناسنامه بافت حصیر دارند و حدود ۱۵۰ نفر، گواهی نامه مهارت فنی و حرفه ای دارند. وی تصریح کرد: این ۷۰۰نفر در گروه های حدود ۲۵نفره فعالیت دارند. یعنی هر فروشگاه و یا کارگاه، ۲۵نفر بافنده دارد و تولیدات خود را به مشتریان عمده و یا خرد عرضه می کنند.

 

 

 

 

منبع ایسنا

ارسال نظرات