بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۸۰۹
رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور ایجاد انگیزه، تسهیلات مناسب باید برای شرکت‌های دانش بنیان و کمک به نوآفرین‌ها (استارتاپ‌ها) در نظر گرفته شود.
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸

مهدی شایق در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریت شهری اظهار کرد: پیش‌نویس این طرح سال گذشته با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تهیه شد و در اختیار شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

وی با اشاره به اهداف طرح تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریت شهری افزود: نخستین هدف ایجاد و ارتقای زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی در مدیریت شهری به منظور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد دانش‌بنیان و تدابیر مقام معظم رهبری و اتخاذ راهکار‌های سیاستی برای حمایت از اقتصاد خلاق در مدیریت شهری است.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان تاکید کرد: دومین هدف بهبود ضعف‌ها و پیچیدگی‌های ساختاری، تعریف و بازتعریف فرایندها، الزامات، آئین‌نامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها و ارائه ابزار‌های لازم برای تعامل و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور فراهم‌کردن فرصت‌های برابر توسعه اقتصادی، تجارت و افزایش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای کیفیت تعاملات میان شهرداری و این شرکت‌ها و ایجاد فضای رقابتی با عدالت است.

شایق گفت: سومین هدف امکان ارائه خدمات دقیق و بهینه و نوآورانه به شهروندان از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و بر اساس راهبرد‌های مختلف از جمله منبع‌یابی دانش و اطلاعات جدید و ایجاد خدمات نوین و نوآورانه با ترکیب داده‌های مختلف است.

وی ادامه داد: چهارمین هدف فراهم‌آوردن امکان مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه ایده‌های خلاقانه و ایجاد اشتغال مناسب و استفاده از ظرفیت حداکثری آن‌ها در حل مسائل مدیریت شهری از طریق حمایت‌های مؤثر شهرداری است.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به‌منظور ایجاد انگیزه، تسهیلات مناسب باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک نوآفرین‌ها (استارتاپ‌ها) در نظر گرفته شود.

شایق گفت: گزارش‌های فصلی از تعداد و مبلغ قرارداد منعقد شده با شرکت‌های دانش‌بنیان، عملکرد ردیف‌های بودجه مرتبط با فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان، درآمد‌ها و محل هزینه‌کرد آن‌ها باید به صورت شش ماهه به شورای عالی فناوری و شورای اسلامی شهر ارائه شود.

وی با اشاره به مستندات قانونی طرح تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریت شهری افزود: مستندات آن شامل ۱۱ مورد می‌شود، نخستین مورد آن منویات مقام معظم رهبری درباره شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، دومین مستند قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب اردیبهشت ۱۴۰۱ توسط مجلس شورای اسلامی، سومین مستند قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسه‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری و اختراعات و چهارمین مستند از این طرح برنامه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان کشور است.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان تاکید کرد: پنجمین مستند این طرح بند‌های ۳، ۴ و ۵ ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف شوراها، ششمین مستند نیز تأکیدات منشور شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای تاکید بر حمایت از کسب و کار‌های دانش‌بنیان و هفتمین مستند راهبرد‌های شورای اسلامی شهر اصفهان برای تدوین بودجه سال گذشته شهرداری در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان مصوب دی ۱۴۰۰ است.

شایق گفت: هشتمین مستند طرح الزام شهرداری در به بکارگیری فناوری‌های نوین و ایده‌های خلاقانه در مدیریت شهری مصوب اردیبهشت ۱۳۹۷، همچنین نهمین مستند نیز طرح کمک به ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مصوب شهریور ۱۳۹۷ شورای اسلامی شهر اصفهان، دهمین مستند بند ۴ طرح الزام شهرداری اصفهان به تهیه نقشه جامع توسعه شهر هوشمند مصوب آبان ۱۳۹۷ شورای اسلامی شهر اصفهان و یازدهمین مستند طرح تشکیل ستاد توسعه کارآفرینی مصوب شهریورماه سال ۱۳۹۶ است.

ارسال نظرات