بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۸۴۴
مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: سه هزار انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای شهرستان مشهد در بهار امسال شناسایی شد.
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

 

حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۳۰ درصد این انشعابات مربوط به باغ ویلاهاست.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود در حوزه روستایی تا پایان امسال تعداد انشعابات غیرمجاز شناسایی شده به هفت هزار و ۵۰۰ فقره برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در روستاهای شهرستان مشهد مشکل کم آبی وجود دارد و این در حالی است که در حوزه تولید آب مشکل وجود ندارد و مشکل، بد مصرفی یا انشعابات غیرمجاز است.

اسماعیلیان افزود: از سال ۱۳۹۹ تاکنون حدود ۳۰۰ روستا تحویل شرکت آب و فاضلاب مشهد شده که حدود۶۰ روستا از این تعداد با تنش آبی مواجه و انشعابات غیرمجاز از عوامل اصلی این تنش است.

به گزارش ایرنا منابع آبی مشهد شامل دریاچه‌های پشت چهار سد "طرق، اَرداک، دوستی و کاردِه" می شود که سد دوستی از مهم‌ترین آنهاست و هم اکنون تنها ۶ درصد از حجم ذخیره این سدها آب دارد همچنین چندین حلقه چاه و ۲ رشته قنات منابع آبی دیگر مشهد را شکل داده اند.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

ارسال نظرات