بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۹۶۳
مشهد- ایرنا- رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: برداشت محصول راهبردی گندم از ۱۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵

 

علی ممیزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت محصول گندم آبی با میانگین پنج تن در هر هکتار آغاز شده است و پیش بینی می‌شود که افزون بر ۷۰ هزار تن گندم از مزارع برداشت شود.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با تاکید بر اهمیت وجود امنیت غذایی و تامین سفره خانوار اضافه کرد: شیوه های مدیریتی در مزارع به‌منظور افزایش بهره وری تولید در واحد سطح به منظور خودکفایی در تولید گندم در سال‌جاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ممیزی افزود: خرید تضمینی یکی از نیازهای مهم در فصل برداشت است و تسهیل در امر خرید و تحویل محصولات کشاورزان توسط عوامل مربوطه بسیار حائز اهمیت است.

او با اشاره به تخصیص سوخت به کمباین‌ها چند روز قبل از شروع کار در مزرعه، تشویق کشاورزان به تحویل گندم به مراکز خرید، معاینه فنی کمباین و لزوم دقت در ضد عفونی آن اضافه کرد: کشاورزان برای نظارت بهتر در امر برداشت و تعیین مناسب زمان برداشت و انتخاب کمباین مناسب از ریزش‌های احتمالی و وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی تلاش ویژه کنند و بر این مهم نظارت داشته باشند.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: ذخیره سازی گندم مهم و جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود و در این راستا گندم به صورت تضمینی خریداری و در سیلوهای تعیین شده ذخیره‌ می‌شود.

ممیزی اشاره کرد: ارقام کشت شده گندم در سطح مزارع شهرستان مشهد عمدتا" پیشگام، میهن، سیروان و حیدری" است که بیش از ۵۳ دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم را به عهده دارند.

او ادامه داد: در این راستا شبکه مراقبت و کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به حساسیت موضوع تامین امنیت غذایی بر امر برداشت محصول نظارت مستمر و مطلوب دارند و با تعیین مناسب زمان برداشت اهتمام ورزیده و از ریزش های احتمالی و وارد آمدن خسارت جلوگیری می‌کنند.

ارسال نظرات