بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۰۴۲
رئيس جهاد کشاورزی نیشابور گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن محصول گیلاس از سطح باغات نیشابور برداشت شود.
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱

علی مبارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: تیر ماه روزهای پایانی برداشت محصول خوش رنگ و طعم گیلاس در نیشابور است وپیش بینی می شود حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن محصول گیلاس از سطح باغات نیشابور برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور بیان کرد: ۶۴۳ هکتار از باغ‌های نیشابور به کشت گیلاس اختصاص یافته که از این میزان ۴۹۶ هکتار سطح زیرکشت بارور است.

وی ادامه داد: از نظر محصولات باغی نیشابور از جایگاه ویژه‌ای در استان خراسان رضوی دارد و کیفیت محصول تولیدی گیلاس شهرستان بسیار مرغوب است.

مبارکی تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده گیلاس‌کاران نیشابور باروری کم درختان گیلاس به خصوص رقم تک دانه مشهد است. از این رو در راستای از بین بردن این مشکل در باغات چند سالی است که اقدام به اجرای طرح سرشاخه‌کاری باغات کم بارده گیلاس شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ابراز کرد: در این طرح با استفاده از ارقام معرفی شده مرکز تحقیقات، در باغات بهره برداران پیشرو اقدام به پیوند سرشاخه کاری و جایگزینی ارقام اصلاح شده و گرده افشان بصورت پایلوت در دو منطقه گیلاس کاری شهرستان روستای میرآباد وفوشنجان بخش مرکزی انجام شده است.

وی تشریح کرد: ارقام گیلاس استلا، برلت، سوئیت آن ، سوئیت هارت، عطار، زشک جزو ارقام خودگرده افشان و پُر محصول هستند، که در استان قابل کشت بوده و نیشابور پس از طرقبه و شاندیز رتبه سوم استان را از لحاظ سطح زیر کشت گیلاس به خود اختصاص داده است.

مبارکی تاکید کرد: در حال حاضر از محل تولید و عرضه گیلاس سالیانه بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان سود ناخالص عاید کشاورزان نیشابوری می‌شود.

ارسال نظرات