بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۰۵۰
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه امروز توانایی نقش‌آفرینی شرکت‌ها برای تأمین محصولات مورد نیاز کشور اثبات شده است، گفت: اثرگذاری اقتصادی شرکت‌های فناور و دانش بنیان امری مهم است و نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد.
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴

به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، قاسم مصلحی در آیین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری و تقدیر از واحد‌های فناور برتر (جشن سپاس) ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌ها و با اشاره به افزایش دائمی تعداد شرکت‌ها و موفقیت‌های روز افزون آن‌ها گفت: در شهرک علمی و تحقیقاتی یک ظرفیت بسیار خوبی از جوانان را در این زمینه داریم به طوری که ۵۳ درصد از افرادی که در این شرکت‌ها فعال هستند از نظر سنی کمتر از ۳۵ سال هستند.
وی افزود: امروز توانایی نقش آفرینی شرکت‌ها برای تأمین محصولات مورد نیاز کشور اثبات شده است و توانایی کار‌های بسیار بزرگی را دارند، اما موضوع مهم اثرگذاری اقتصادی شرکت‌های فناور و دانش بنیان است، در حالیکه به تلاش بیشتر شرکت‌ها و شهرک نیاز دارد و نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد.
مصلحی اظهار کرد: شرکت دانش بنیان با مفهوم اقتصاد دانش بنیان بسیار متفاوت است و اقتصاد دانش بنیان موضوع بسیار مهمی است و به همین دلیل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سرمایه‌گذاری را از استان اصفهان شروع کرده است که اتفاقات خیلی خوبی افتاده و شرکت‌های مستقر در شهرک هم این رویکرد را پذیرفته‌اند و در حال حاضر شرکت‌ها برای تأمین سرمایه به دنبال استفاده از این ظرفیت‌ها هستند.
وی عنوان کرد: کار‌های مختلفی هم انجام شده از جمله توافق نامه حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان که اخیراً با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با استانداری امضا شد و علاوه بر شهرک اثر‌گذاری همه زیست بوم استان اصفهان مدنظر قرار گرفته است و با این توافق نامه هم از نظر افقی و هم از نظر عمودی (کمی و کیفی) قرار است اتفاقات خوبی بیفتد.
مصلحی ادامه داد: یکی از موضوعات طبق این توافق نامه طی دوسال افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان از یک هزار شرکت به ۱۵۰۰ شرکت است، همچنین بحث اشتغال که باید افرایش یابد یا محصولات دانش بنیان که طی دوسال یک و نیم برابر شود، علاوه بر این‌ها استفاده شرکت‌ها از اعتبار مالیاتی است که عدد بسیار خوبی نزدیک ۱۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
گفتنی است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در خود، به طور تخصصی به رفع نیاز فناورانه صنایع می‌پردازد. صنایع پیشرفته نظیر صنعت هوا فضا، نفت، گاز، پتروشیمی، تجهیزات پزشکی و همچنین صنعت فولاد، از جمله صنایعی هستند که از محصولات این شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف خود در عرصه تولید استفاده می‌کنند.

ارسال نظرات