ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۳۰۲
تربت حیدریه- ایرنا - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: نزدیک به هفت میلیون تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شده و تاکنون نزدیک به ۴۶ درصد پول گندم‌کاران پرداخت شده است.
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

 

به گزارش ایرنا، علیرضا مهاجر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سیلوهای گندم تربت‌حیدریه اظهار کرد: طبق مذاکره‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شده است، امید می‌رود همه مطالبات کشاورزان تا پایان شهریور ماه امسال پرداخت شود.

وی بیان کرد: وضعیت تولید گندم در سال جاری بسیار خوب است، بارش رحمت الهی به همراه زحمات کشاورزان نیاز به واردات این محصول راهبردی را کاهش داد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: نیاز کشور به تولید محصول گندم ۱۴ تا ۱۴.۵ میلیون تن است و میزان مصرف با تولید تفاوت دارد که حدود ۱۰ و نیم میلیون تن نیاز گندم برای پخت نان، یک و نیم تا ۲ میلیون تن نیاز صنف و صنعت، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برای بذر نیاز است و مقداری هم ضایعات می‌شود.

مهاجر گفت: این میزان امسال در کشور تولید می‌شود و جای خوشحالی دارد که شاهد به نتیجه رسیدن زحمات شهید رییسی و هیات همراه هستیم.

مهاجر در خصوص قیمت گندم هم گفت: در سال ۱۳۹۹ قیمت گندم ۵۰ هزار ریال بود که ۱۴۰۰ قیمت گندم به ۷۵ هزار ریال رسید، سپس ۹۵ هزار ریال و ۱۱۵ هزار ریال شد و در سال گذشته به ۱۵۰ هزار ریال و امسال به ۱۸۵ هزار ریال رسیده است.

وی تأکید کرد: این نشان دهنده رشد ۳۰۰ درصدی قیمت گندم در سه ساله گذشته است و از طرف دیگر با زحمات کشاورزان و کمک همکاران جهاد کشاورزی میزان تولید گندم با وجود خشکسالی ها هرسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است به نحوی که در سال ۱۴۰۰ میزان واردات گندم به هفت میلیون تن رسید و امسال نیازی به واردات وجود ندارد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۳۰ هزار میلیارد ریال پول گندم به کشاورزان پرداخت شد که امسال باید ۲۰۰ همت (۲۰۰ هزار میلیارد تومان) پرداخت شود.

مهاجر اشاره کرد: پرداخت این مبلغ با توجه به تنگناهای مالی و تحریم ها سخت است اما با وجود این مساله؛ دولت تدابیری برای این موضوع اندیشیده است.

۴۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم در حاشیه این بازدیدها گفت: خرید و جمع‌آوری گندم در سراسر استان درحال انجام است که تاکنون ۴۲۰ هزار تن گندم در استان خریداری شده است.

غلامرضا قنبری ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده از سال گذشته در قالب طرح تحول کشاورزی، به ویژه در بخش زراعت و گندم و جو، برآورد رشد نزدیک به ۲۰ درصدی تولید گندم شده است.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد قرار دارد.

ارسال نظرات