ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۳۸۴
ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اگر تصمیم‌گیری مدیران فرهنگی، فعالان حوزه فرهنگ و مدیران اثرگذار اجتماعی بر مبنای پژوهش های علمی باشد می‌تواند اثرات مثبتی در بر داشته باشد و اگر پشتیبانی علمی نداشته باشد می‌تواند آن تصمیم‌گیری مخرب و دارای آثار منفی باشد.
شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴

محمد حسین‌زاده امروز ۲۳ تیرماه، در نشست خبری طرح ملی پژوهشی «سنجش سبک زندگی ایرانیان»، اظهار کرد: این نشست یک تفاوت عمده با دیگر نشست‌های خبری مرسوم دارد و آن این است که برخلاف گزارش‌های مرسومی که مسئولان در اغلب نشست‌های خبری ارائه می‌دهند، این جلسه دارای ماهیت علمی است.

وی افزود: در واقع باید گفت نشست علمی «سبک زندگی ایرانیان» ثمره پژوهشی است که پژوهشگران درباره سبک زندگی فعلی در ایران ارائه خواهند کرد که ثمره میدانی آن به کل کشور بازمی‌گردد، ضمن اینکه این پژوهش در گستره استانی نیز اثرگذاری خود را خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اکنون که مفتخر به برگزاری این نشست پژوهشی در مشهد هستیم، امیدوارم اینگونه مباحث ملی با رویکرد علمی در استان ادامه یابد تا عدالت علمی، پژوهشی و فرهنگی در کشور اجرا شود.

وی اضافه کرد: حوزه سبک زندگی از یک سو سهل و از دیگر سو یک حوزه پیچیده است؛ چراکه عوامل متعددی بر سبک زندگی مردم اثرگذار است و نتایج پژوهشی می‌تواند کاربردی باشد، اما مهمتر آن است که رهیافت‌های این پژوهش‌ها برای مدیران فرهنگی مفید فایده بوده است، لذا باید مورد استفاده قرار گیرد.

حسین‌زاده افزود: این بار سنگینی بوده که دوستان پژوهشگر به دوش کشیدند، اما نکته مهم این است که مدیران و فعالان فرهنگی و مدیران اثرگذار در حوزه‌های اجتماعی استفاده از این پژوهش‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اگر تصمیم‌گیری مدیران فرهنگی، فعالان حوزه فرهنگ و مدیران اثرگذار اجتماعی بر مبنای پژوهش‌های علمی باشد، می‌تواند اثرات مثبتی در بر داشته باشد و اگر پشتیبانی علمی نداشته باشد می‌تواند آن تصمیم‌گیری مخرب و دارای آثار منفی باشد.

ارسال نظرات