ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۴۰۱
مسئول بسیج سازندگی ناحیه گلبهار گفت: در حوزه تسهیلگری با همکاری با صنف خیاطان زنانه و مساجد، سه صندوق قرض الحسنه ایجاد شده که بازدهی بسیار خوبی داشته است و ماهانه ۳۰۰ میلیون تومان وام و تسهیلات به کارآفرینان گلبهار پرداخت می‌کند.
يکشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، علی اصغر تاج نیا در جمع خبرنگاران درخصوص اقدامات بسیج سازندگی شهر جدید گلبهار در سه ماه اول سال 1403 گفت: در حوزه تسهیلگری با همکاری با صنف خیاطان زنانه و مساجد، سه صندوق قرض الحسنه ایجاد شده که بازده بسیار خوبی داشته است.

وی بیان کرد: در راستای تسهیل‌گری سه صندوق قرض الحسنه در مسجد برای حمایت از کارآفرینان ایجاد شده است؛ یکی از صندوق ها در ماه نزدیک به 300 میلیون تومان وام و تسهیلات به کارآفرینان پرداخت می‌کند، پرداخت ها در مسجد امام موسی کاظم جمع آوری شده و هر ماه به سه نفر به صورت قرعه کشی پرداخت می‌شود؛ پرداخت اقساط به صورت ماهیانه مانند صندوق‌های قرعه کشی خانگی است، صندوق در بانک سپه حساب دارد و از این طریق پرداخت انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی شهر جدید گلبهار عنوان کرد: در عرصه عمران با توجه با بارندگی امسال و سیلی که رخ داد با توجه به تلفات دام و زنبورداری 120 گروه جهادی سازماندهی شدند و در این گروه 800 نفر کار در روز انجام گرفت.

تاج نیا در خصوص طرح آبخیز تا جالیز که در کل کشور توسط بسیج سازندگی در حال اجراست نیز گفت: دو قنات را در دست احیا داشتیم؛ قنات سربش اسجیل و قنات روستای قوش آباد که با جهاد تفاهم نامه های انجام شده و کار شروع شده؛ همچنین احتمال اینکه احیای قنات احمد آباد گلمکان را هم در دست کار قرار دهیم، وجود دارد.

وی افزود: لایروبی دو استخر کشاورزی نیز در دست کار است که یکی از آنان شروع شده است؛ در روستای چنار، با توجه به اینکه ناحیه ما تازه تاسیس است امکانات کمی داریم که نیازمند حمایت بسیج سازندگی استان هستیم.

مسئول بسیج سازندگی شهر جدید گلبهار گفت: در عرصه راهسازی و آسفالت جاده نیز 250 تن قیر با کمک بسیج استان تعلق گرفته است که 100 تن بین راه مزارع روستای سلمان آباد به کاهو به فاصله 11 کیلومتر استفاده می‌شود و تاکنون 6 کیلومتر آن آسفالت شده است؛ 5 کیلومتر دیگر نیز بعد از زیرسازی انجام خواهد شد. گلزار شهدای روستای فریزی نیز 100 تن قیر تخصیص داده شد که 96 تن قیر آزاد شده در اختیار کارخانه قیر قرار گرفته،  زیرسازی انجام شده و قرارداد آن دیروز بسته شده و از شنبه هفته آینده آسفالت آن شروع خواهد شد.

وی در خصوص اردوی یک روزه پزشکی امروز صبح نیز عنوان کرد: با ارتباطی که بسیج جامعه پزشکی شهرستان با بسیج جامعه پزشکی مشهد برقرار کرد، نیروهای بیمارستان رضوی در این شهرستان حضور پیدا کردند، حدود سه تیم 15 تا 30 نفره از شهرستان و یک تیم 28 نفره پزشک از بیمارستان رضوی در منطقه گلمکان حضور دارند و تا عصر این اردو ادامه خواهد داشت‌.

تاج نیا ادامه داد: در این اردوی پزشکی پزشکان با تخصص دندانپزشکی، زنان، مامایی و چشم پزشکی حضور دارند. همچنین پایش قند خون نیز انجام می شود، در این طرح بیماران به صورت رایگان ویزیت می شوند و دارو نیز رایگان به بیماران داده می شود.

وی تصریح کرد: در بحث قرارگاه اقتصاد، مقاومتی 27 تسهیلات معادل 5میلیارد تومان از ابتدای سال انجام و دو نمایشگاه عرضه محصولات برپا شده، همچنین افتتاح یک کارگاه خیاطی برای بانوان بی‌سرپرست از اقدامات دیگر بسیج سازندگی شهر جدید گلبهار بوده است.

ارسال نظرات