ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۹۴۲۲
استاندار لرستان با بیان اینکه ایجاد اشتغال در استان نیازمند یک اصلاح ساختاری و رویکرد دستگاه ها باید نسبت به این امر تغییر یابد گفت: تک رقمی شدن بیکاری تا پایان امسال نقشه راه استان در حوزه اشتغال است
يکشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶

استاندار لرستان با بیان اینکه ایجاد اشتغال در استان نیازمند یک اصلاح ساختاری و رویکرد دستگاه ها باید نسبت به این امر تغییر یابد گفت: تک رقمی شدن بیکاری تا پایان امسال نقشه راه استان در حوزه اشتغال است.

بازارکار، ابوطالب شفقت روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان افزود: آمار اشتغال ایجاد شده در دستگاه های اجرایی قابل تقدیر اما کافی نیست چراکه در استان نیازمند اشتغال بیشتر و واقعی تر هستیم.

وی ادامه داد: میزان اشتغال استان باید دست کم ۲ برابر شود تا درصد بیکاری تک رقمی گردد و برای تحقق این مهم نباید به مشاغل فصلی اکتفا کرد بلکه باید فرصت های شغلی با بیمه های دائمی ایجاد نمود.

استاندار لرستان با اشاره به نرخ بیکاری ۱۱.۹ درصدی استان تصریح کرد: اگر اشتغال زایی در استان تا پایان سال ۲ برابر نرخ تعیین شده محقق شود این نرخ به ۹ درصد کاهش خواهد یافت که این نقشه راه سالجاری است.

شفقت تاکید کرد: در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی موثر در اشتغال باید براساس سهم تشخیصی خود در فرآیند اشتغال استان ماموریت پیدا کنند.

وی همچنین بر اشتغالزایی بر پایه ظرفیت های روستایی و عشایری تاکید کرد و گفت: برای توسعه اشتغال باید از ظرفیت روستاها و عشایر از جمله برگزاری جشنواره های مهم انار، انجیر، گندم و عسل استفاده کرد تا زمینه ایجاد انگیزه برای فعالان این حوزه افزایش یابد.

استاندار لرستان افزود: سهم تعیین شده استان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اشتغال امسال ۱۶ هزار نفر است اما برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری باید ۲۱ هزار شغل محقق شود که دستگاه های اجرایی در این مسیر باید جدیت داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز گفت: امسال طبق ابلاغ وزارت به دستگاه های اجرایی، ایحاد ۱۶ هزار و ۴۵۹ تعهد شغل به استان ابلاغ شده است.

سید فرهاد ناصری نیا با بیان اینکه اکثر تعهدات دستگاه ها تسهیلات محور است افزود: این رقم به ۳۹ دستگاه ابلاغ شده است و مابقی دستگاه ها نیز می توانند تعهدات و شغل های ایجاد شده را نیز در سامانه رصد ثبت نمایند.

ارسال نظرات