ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۴۴۵
مشهد-ایرنا- مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۱۴۳ موقوفه در سامانه اوقاف و امور خیریه این استان ثبت شده‌اند که حدود ۵۵ درصد این موقوفه‌ها مربوط به عزاداری است.
يکشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از محل اجرای نیّات در موقوفه ها، هزینه مراسم های عزاداری امام‌ حسین(ع) در بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و هیات ها تامین می شود.

وی بیان کرد: ۳۰۵ بقعه در استان خراسان رضوی در سطح یک و دو و بقیه در سطح سه هستند، از این رو بقاع سطح سه ظرفیت و قابلیت اجرای برنامه های سوگواره را ندارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی از ۱۷ تیر آغاز شده و تا پایان ماه صفر در ۱۲۳ بقعه متبرکه استان اجرا می شود، ادامه داد: افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال در راستای اجرای نیّت واقفان در ماه محرم و صفر توسط هیات های مذهبی، حسینیه ها، مساجد و بقاع متبرکه برای اقامه عزای سیدالشهدا (ع) هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: واقفان و افراد خیر اندیش نیز در حوزه عزاداری وقف هایی دارند که سازمان اوقاف به منظور برگزاری باشکوه عزای حسینی(ع) در قالب طرح های مختلف و مبتنی بر اجرای نیات موقوفه ها، آن را به سرانجام می رساند.

حجت الاسلام احمدزاده افزود: ۷۹ هیات مذهبی در بقاع متبرکه و در طرح بصیرت عاشورایی مشارکت دارند و ۱۵۰ مبلغ بومی و اعزامی نیز در مراسم های بقاع به اجرای نیات موقوفه‌های خیراندیش یاری می‌رسانند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه، بیان کرد: بر این اساس و تاکنون برنامه تعویض پرچم بقاع و امام زاده ها در روز اول محرم، ویژه برنامه "احلی من العسل" در روز پنجم محرم، همایش نوجوانان حسینی، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در اولین‌ جمعه ماه محرم در این اماکن برگزار شد.

به گفته وی، همچنین عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) همراه با برپایی نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در ۶۹ بقعه و خیابان های اطراف آن، میزبان زائران و عزاداران حسینی خواهند بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: مراسم "چارپایه خوانی" نیز در ۱۸ بقعه، همایش "رهروان زینبی" ویژه بانوان مصادف با ۱۱ محرم، ویژه برنامه شهادت امام سجاد (ع) با حضور هیات‌های شاخص، برپایی خیمه های معرفت از دیگر برنامه های بصیرت عاشورایی است.

ارسال نظرات