ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۵۲۷
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: ۲۵ هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان، کارگر ساختمانی هستند.
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳

به گزارش بازارکار، کیوان مرتضوی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان استان گیلان ۵۰۴ هزار نفر است، اظهار کرد: از این تعداد، ۲۹۰ هزار نفر بیمه اجباری دارند و مشمول قانون کار هستند.

وی افزود: ۲۵ هزار نفر از این بیمه شدگان کارگر ساختمانی هستند . همچنین ۱۲۴ هزار بیمه شده مشاغل آزاد داریم و ۲۵ هزار نفر از بیمه شدگان استان راننده و ۵۶۰۰ نفر بافنده و قالی باف و فعال صنایع دستی هستند.

مرتضوی با اشاره به اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی با هدف توسعه و گسترش پوشش بیمه‌ای در راستای سیاست‌ها ابلاغی رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۱، تاکید کرد: تاکنون ۳۰ هزار نفر در قالب زنان خانه دار، دختران مجرد، دانشجویان و مشاغل آزاد به این طرح پیوسته‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۱۲۴ هزار نفر بازنشسته و ۷۱۹۰ نفر از کار افتاده و ۶۰ هزار نفر بازمانده داریم، خاطرنشان کرد: متوسط پرداختی ماهانه به مستمری بگیران استان در سال گذشته ۱۳۷۰ میلیارد تومان بوده و لذا در مجموع ۱۷ هزار میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت کردیم.

وی پرداختی ماهانه مستمری در سال جدید را ۱۹۳۰ میلیارد تومان دانست و ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال ۵۸۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری پرداخت کردیم و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب همسان سازی پرداخت شد.

ارسال نظرات