ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۵۳۶
استاندار گیلان به برنجکاران استان گفت: این قول را به شالیکاران خواهیم داد که دیگر مشکلات سال گذشته تکرار نخواهد شد.
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲

به گزارش بازارکار، اسدلله عباسی در جمع کشاورزان زحمتکش و صمیمی به منظور شکرگزاری برداشت این محصول راهبردی در این منطقه حاضر شد.

وی با بیان اینکه امروزه تمام امور باید بر پایه علم و دانش روز انجام شود، اظهار کرد: همه ظرفیت ها در این بخش مورد استفاده قرار گیرد و امروز هم به یکی از مزارع آمدیم تا برداشت برنج را آغاز کنیم.

عباسی با اشاره به انجام ۷۰ درصدی برداشت برنج به صورت مکانیزه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امروز از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۲۰۱ هزار هکتار آن به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی با تأکید سختی‌های کاشت برنج در کشور به ویژه استان‌های شمالی بیان کرد: کاشت برنج دارای سختی های بسیار زیادی است و با توجه به مزیت‌های اقتصاد کشاورزی در استان توانسته ایم در این بخشها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ترویج بخش‌های مختلف کشاورزی و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای مختلف برای افزایش بازدهی کار گفت : باید در آبیاری، مکانیزاسیون، تسطیح اراضی، نشاء و در برداشت دانش خود را به روز کنیم تا با کاهش هزینه ها، بهره وری، بازدهی و میزان تولید در واحد سطح را افزایش دهیم.

عباسی با بیان اینکه برای انجام واردات برنج‌ در کشور ابتدا میزان مصرف و تولید برنج مشخص خواهد شد، تصریح کرد: سه ماه بعد از آذرماه، میزان برنج مصرفی و تولیدی کشور مشخص شده و سپس واردات برنج انجام خواهد شد، از این رو این قول را به شالیکاران خواهیم داد که دیگر مشکلات سال گذشته تکرار نخواهد شد.

ارسال نظرات