ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۷۱۲
ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: از مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان رشته‌های ریاضی، رسیدن به کسب  درآمد و یافتن شغل است.
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

 

عبدالحمید رضایی رکن‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشار به چالش‌های رشته ریاضی در آموزش عالی کشور، اظهار کرد: یکی از مسائل و مشکلات اصلی در آموزش از پس از دوران کرونا به وجود آمد. به دلیل مجازی شدن تدریس، امروزه شاهد حضور دانشجویانی با سطح علمی پایین‌ در دانشگاه‌ها هستیم. دروس مربوط به ریاضیات به دلیل سختی و سلسله‌وار بودن مطالب نیازمند تدریس حضوری هستند که دانشجویان و دانش‌آموزان دوران کرونا به دلیل ضعف در پایه خود، در سال‌های بالاتر نیز دچار مشکل شده‌اند.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان رشته ریاضیات، رسیدن به کسب درآمد و یافتن شغل مناسب است. رشته علم داده‌ها به عنوان یکی از شاخه‌های ریاضی با بازار کار خوب، تنها در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش‌های آمار و ریاضی کاربردی تدریس می‌شود که در تلاشیم تا این رشته را در مقطع کارشناسی به رشته‌های دانشگاهی اضافه کنیم، زیرا به این ترتیب دانشجویان با رتبه کنکور بهتر و علاقه‌مندی وارد دانشگاه شده و پس از آن بازار کار خوبی دارند و مشکل حضور دانشجویان با سطح علمی پایین در رشته ریاضی کاهش می‌یابد. این طرح در مراحل نهایی تصویب قرار دارد و تیمی برای تدوین سرفصل دروس رشته علم داده‌ها تشکیل شده‌ است.

رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: همچنین تاسیس رشته بیمه‌سنجی نیز مصوب شده که از رشته‌های وابسته به گروه آموزشی آمار محسوب می‌شود و اکنون دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی متقاضی تدریس این رشته است. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بورس، بیمه و سازمان‌های اقتصادی جذب شوند و بازار کار خوبی خواهند داشت و این جاذبه اشتغال باعث حضور دانش‌آموزان توانمندتری در دانشکده علوم ریاضی می‌شود.

رضایی اضافه کرد:  طرح ایجاد مدرسه ریاضیات دانشگاهی نیز توسط دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی با همکاری دانشگاه فرهنگیان برای تعلیم معلمین ریاضی و آموزش به دانش‌آموزان در مقاطع مختلف در دست بررسی و اجراست. بر اساس این طرح، ما از ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان خود در  مسیر آموزش نوین استفاده می‌کنیم تا بتوانیم سطح ریاضی و جاذبه این رشته را در بین دانش‌آموزان بالا ببریم.

عضو هیات علمی گروه آمار دانشگاه فردوسی مشهد افزود: طرحی دیگر با عنوان احداث پارک ریاضیات در حال پیگیری است و با شهرداری مکالمات لازم صورت گرفته تا در محیط دانشگاهی و شهری، نمادهای ریاضی مانند مثلث خیام، رابطه فیثاغورس و... با اشکالی زیبا طراحی شده و در پارک‌های علم و دانش قرار داده شود که قطعا باعث جذب کودکان شده و شرایط را در آینده برای رشته ریاضی بهبود خواهد بخشید.

ارسال نظرات