ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۷۴۵
مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: تعامل مراکز فنی و حرفه ای با صنوف مختلف برای مهارت آموزی باید دنبال شود و گسترش یابد.
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱

 

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به مناسبت هفته ملی مهارت افزود: میزان نرخ مشارکت در استان ۴۳ درصد است که نشان از آمادگی افراد جویای کار و جمعیت فعال در این زمینه دارد.

نرخ مشارکت یا همان نرخ فعالیت، از نسبت جمعیت فعال (شاغل و بیکاران در جستجوی کار) به کل جمعیت در سن کار به دست می آید. به زبان ساده نرخ مشارکت نیروی کار بیان می‌کند که چه درصدی از کل جمعیت در سن کار، از نظر اقتصادی شاغل و یا به دنبال شغل هستند. از این نرخ به عنوان یک نماگر برای عرضه نیروی کار نیز یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه «دعوت و هدایت» افراد جویای کار همواره یکی از مشکلات است اظهار کرد: به طور مثال فرد جویای کار، آماده کار کردن است اما نمی‌داند در چه حوزه‌ای توان فعالیت دارد و از این رو برنامه های مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای، باید این افراد را قبل از مهارت آموزی، دعوت و هدایت کند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: این مهم است که مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس نرخ مشارکت، برنامه‌ریزی شود، همچنین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرینی داشته باشد.

نظری با اشاره بر ضرورت مهارت آموزی دانش آموزان اضافه کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی مهارت آموزی باید این موضوع را دنبال کند، در این راستا باید مهارت‌ها بر اساس میدان‌های واقعی مثل بستر کارخانه، کارگاه و واقعیت‌های آن حرفه شغلی آموزش داده شود.

وی همچنین از کارگاه آشپزی، دپارتمان فناوری‌های نوین، کارگاه اتوماسیون صنعتی «PLC»، کارگاه هوشمندسازی ساختمان و کارگاه آموزش متخصص تأسیسات ساختمان واقع در مرکز آموزش خدمات هتل‌داری و گردشگری شهید آوینی مشهد و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک مشهد بازدید کرد.

ارسال نظرات