ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۸۱۱
ایسنا- خراسان رضوی/ مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار و ۴۴۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان ماهیانه به‌عنوان مستمری برای آنها پرداخت می‌شود.
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶

 

مسعود فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی سال‌های اخیر هیچ فردی پشت نوبت دریافت خدمات نیست و افراد پس از گذراندن فرایند و در صورت واجد شرایط بودن تحت حمایت قرار می‌گیرند.

 وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار و ۴۴۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند افزود: ماهانه اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به‌عنوان مستمری به این گروه پرداخت می‌شود.

 فیروزی بیان کرد: بانوان مطلقه، کسانی که همسر آنها فوت کرده، بانوان دارای همسر ازکارافتاده، زندانی، متواری، مفقودالاثر و... که در دهک زیر ۵ قرار دارند درصورتی‌که از سایر سازمان‌ها خدماتی دریافت نمی‌کنند، می‌توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان تشکیل پرونده دهند.

 وی در خصوص خدمات و تسهیلاتی که به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود، توضیح داد: برای ۵۹۰۰ نفر از زنان تحت پوشش، حق بیمه تأمین اجتماعی به مبلغ ماهیانه ۴۴ میلیارد تومان پرداخت می‌شود، همچنین ۳۲۰۰ نفر نیز از بیمه اجتماعی زنان و دختران روستایی و عشایر بهره‌مند می‌شوند.

 مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف بهزیستی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است، عنوان کرد: در سال گذشته کمک‌هزینه ودیعه مسکن به‌صورت بلاعوض به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، کمک‌هزینه سرمایه کار به مبلغ ۴ میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان و ۴ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان به‌عنوان کمک‌هزینه به بانوان دارای همسر معتاد پرداخت شده است.

وی همچنین افزود: پرداخت ۵ میلیارد و ۸۷۹ میلیون تومان کمک‌هزینه به خانواده‌های دارای فرزند یتیم، پرداخت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی، پرداخت شهریه دانشگاه زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها به مبلغ ۹ میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان، تهیه لوازم ضروری باتوجه‌به گزارش مددکاری و تأمین آن به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان و... تنها بخشی از خدماتی است که در این حوزه در سال گذشته انجام‌گرفته است.

 فیروزی خاطرنشان کرد: توانمندسازی زنان از طریق ایجاد گروه‌های همیار و ایجاد فرصت شغلی با انجام کارگروهی از جمله دیگر اقداماتی است که به‌صورت جدی در حال پیگیری و اجرا است.

وی افزود: به‌منظور بهبود کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار، اجرای طرح سلامت جسم و روان و اجرای برنامه‌های آموزشی جهت بانوان سرپرست خانوار و اعضاء خانواده آنان و.. با همکاری حوزه پیشگیری به‌صورت مداوم برای این خانواده‌ها اجرا می‌شود.

 فیروزی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای سالم در پرتو تحکیم نهاد خانواده، حمایت‌های اجتماعی به هنگام و توانمندسازی همه‌جانبه زنان محقق خواهد شد.

 وی در تعریف دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی خراسان رضوی گفت: این واحد خدماتی، دفتری تخصصی و دانش‌محور است که با بهره‌گیری از رویکردهای کل‌نگر به ارائه برنامه‌ها و حمایت‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌پردازد و موجب ایجاد فرصت‌های برابر، دستیابی به منابع موجود در جامعه و ارتقای کیفیت زندگی و سرمایه اجتماعی گروه‌های هدف شده و در نتیجه توانمندسازی پایدار این اقشار را با مشارکت فعال فراهم می‌کند.

 فیروزی عنوان کرد: رسالت این دفتر توانمندسازی و ارائه خدمات حمایتی به افراد و گروه‌هایی است که بنا به دلایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از روال عادی زندگی بازمانده و در وضعیت اضطراری قرار دارند.

 

ارسال نظرات