ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۸۳۲
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت:بنا داریم در منطقه بین المللی نوآوری ایران، بدون هیچ محدودیتی با حداکثر سرعت اینترنت در اختیار شرکت‌ها و فناوران داخلی و خارجی قرار بگیرد.
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷

روح الله دهقانی فیروزابادی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره دسترسی فناوران به اینترنت پرسرعت و بدون فیلتر در منطقه بین المللی نوآوری ایران، اظهار کرد: در فضای فناورانه و نوآورانه به اینترنت با سرعت بسیار بالا و ارتباطات با کیفیت بالا نیاز داریم چرا که در این فضا کار حرفه‌ای انجام می‌شود و اینترنت مناسب لازمه این مدل کار است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: در دنیا اینترنتی که در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد با اینترنت مورد استفاده در یک شرکت و یا اینترنت یک مجموعه اقتصادی بزرگ با هم تفاوت دارد.

دهقانی فیروزابادی ضمن تاکید بر اینکه معتقد هستم در کشور نیاز به اینترنت خانگی پرسرعت و با کیفیت و تا جای ممکن بدون فیلتر داریم، خاطرنشان کرد: بنده به این موضوع قویاً اعتقاد دارم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقتصاد دیجیتال کاملاً در زندگی مردم بروز و ظهور پیدا کرده است و مثل برق، آب و گاز، اینترنت نیز دیگر یک موضوع و نیاز ضروری برای مردم و کشور محسوب می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: بنده تاکید می‌کنم که کشور به اینترنت پرسرعت، با کیفیت و بدون فیلتر برای استفاده مردم نیاز دارد منتها اینترنتی که در یک شرکت یا کمپانی مثلاً فعال در حوزه هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد قطعاً لازم است اینترنت قوی‌تر و با پشتوانه بهتری باشد، چون کار اقتصادی و صنعتی انجام می‌دهد. مثل برق سه فاز صنعتی و برق خانگی که نیاز است هر دو با کیفیت باشد، اما بالاطبع با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: بنا داریم در منطقه بین المللی نوآوری ایران، بدون هیچ محدودیتی با حداکثر سرعت اینترنت در اختیار شرکت‌ها و فناوران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

به گزارش مهر، معاون علمی رئیس جمهور چندی پیش در نشست خبری اعلام کرد: براساس تصویب هیأت دولت، پارک فناوری پردیس یک ارتقای کالبدی، فیزیکی و همینطور ارتقای قانونی با تسهیلات قانونی جدید خواهد داشت که در ۴۰ ماده تصویب شده است و پارک فناوری پردیس به یک منطقه بین المللی ایران تبدیل می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود که در افق ۱۴۰۸ در پارک فناوری پردیس یک زیست بوم جامع نوآوری شامل محل کار و زندگی برای فناوران داشته باشیم و قرار است یک‌منطقه ۳۰۰ هکتاری در پارک پردیس به شهر زندگی نوآوران تبدیل شود.

دهقانی همچنین این را گفته بود که هدفگذاری این است که این منطقه بین المللی به پایگاه برتر برای جذب متخصصان ایرانی غیرمقیم تبدیل شود. همچنین این منطقه فضایی برای رفت و آمد دور از موانع و محدودیت‌های رفت و آمد برای متخصصان ایرانی خارج از کشور (به لحاظ پاسپورتی) خواهد بود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور این را هم اعلام کرده بود براساس برنامه ریزی‌ها این منطقه قرار است در بین ۱۰ پایگاه برتر سرمایه گذاری خارجی در منطقه قرار گیرد. همچنین در افق ۱۴۰۸ این منطقه ظرفیت استقرار ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت را دارد.

ارسال نظرات