ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۴۹
رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور از آزادی ۱۷۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد از شروع فعالیت ستاد دیه در رمضان ۱۳۶۹ تا به امروز خبر داد و گفت: تحقق این امر با کمک مسئولان ادوار مختلف و همراهی خیرین میسر شده است.
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲

آزادی ۱۷۰ هزار زندانی جرائم غیر‌عمد در کشور

به گزارش بازار کار، سیداسدالله جولایی، رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور، روز سه شنبه، ۲۳ مردادماه در جمع خبرنگاران در تبریز، از آزادی ۱۷۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد از شروع فعالیت ستاد دیه در رمضان ۱۳۶۹ تا به امروز خبر داد و گفت: تحقق این امر با کمک مسئولان ادوار مختلف و همراهی خیرین میسر شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹ هزار و ۳۳۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در کشور از زندان رهایی یافتند که هشت هزار و ۸۷۹ آنها مرد و ۴۵۲ نفر زن بودند، افزود: مبلغ بدهی این زندانیان ۱۳ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان بوده است.

جولایی طلبکاران را در خط مقدم بخشش بدهی‌ها دانست و گفت: بابت آزادی این زندانیان طلبکاران بیش از ۲۵ درصد بدهی خود را بخشیدند.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور با بیان اینکه در چهار ماهه سال‌ جاری سه هزار و ۳۶۸ زندانی جرائم غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند، افزود: ۱۷۶ نفر از آزادشدگان زن و ۱۹۲ مرد بوده‌اند. پنج نفر از این زندانیان ناشی از حوادث رانندگی، ۱۸ نفر حوادث کارگاهی، ۱۴ نفر قتل شبه عمد و غیر عمد، دو هزار و ۱۳۲ مالی، ۹۶۱ مهریه و ۲۳۸ نفر نفقه با مبلغ بدهی شش هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از بند زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه ۲۹۹ زندانی جرائم غیرعمد از طریق صلح و سازش بدون پرداخت ریالی از زندان رهایی یافته‌اند، ادامه داد: پویشی به نام «هر هئیت آزادی یک زندانی غیرعمد» برای ایام محرم و صفر توسط ستاد راه‌اندازی شد که از این طریق ۸۶۲ زندانی که ۵۰ نفر آنها زن و ۸۱۲ نفر مرد بودند از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

جولایی با بیان اینکه پرچم ستاد دیه کشور برای همه‌ پیروان ادیان الهی در اهتزاز است، گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۶۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کشور حضور دارند که بیشترین زندانی به ترتیب از استان تهران، فارس و اصفهان است و فرقی میان مذاهب و ادیان الهی برای آزادی زندانیان در ستاد دیه کشور نیست.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور مقام معظم رهبری را اصلی‌ترین حامی ستاد دیه کشور برشمرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره با رهنمودهای خود حامی ستاد دیه کشور هستند و همچنین در سال گذشته حدود دو و نیم میلیارد تومان برای آزادی زندانیان غیرعمد کمک مالی کرده‌اند.

ارسال نظرات