ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۹۹
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از راه‌اندازی هنرستان جوار کارخانه با شرکت دانش بنیان فولاد ماشین در شهرستان نکا خبر داد.
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶


به گزارش بازار کار به نقل ازایسنا، حسین کمالی شامگاه ۲۴ مرداد در جلسه تفاهم‌نامه راه اندازی مدارس جوار صنعت اظهار کرد: هر جا که علم و صنایع و دانش وجود داشته باشد، مکان مبارکی است و دین اسلام ترویج به علم اندوزی و دانش افزایی دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش مازندران بر اساس سیاستی که ابلاغ شد، به این باور رسید که مهارت در دانش آموزان را تقویت کنیم و ارتقاء بخشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: آموزش‌ها باید مهارت محور باشد تا وقتی دانش آموزان وارد بازارکار می‌شوند از هنر خلاقیت برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان با تمرین و ممارست و کسب تجربه و خودباوری می‌توانند در مواجهه با چالش‌ها و موانع خوب عمل کنند، یادآور شد: آموزش و پرورش واقعیت‌های جامعه را در حوزه‌های مختلف مدرسه ترسیم می‌کند و راه‌اندازی مدارس در جوار صنعت نیز مورد تاکید است.

وی بیان کرد: استان مازندران از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و به دنبال توسعه و ساخت هنرستان‌ها در کنار صنایع هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران متذکر شد: هدف از راه‌اندازی مدارس در جوار صنعت، آموزش نیروی انسانی مهارت محور است تا برای خود، صنعت و جامعه مفید باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان استقبال و علاقمندی دانش آموزان و خانواده‌ها نسبت به رشته‌های فنی و حرفه‌ای زیاد شده است و بیشترین متقاضی برای ثبت نام در هنرستان‌هاست.

کمالی با بیان اینکه تحصیل با مهارت ارزشمند است، گفت: در آموزش باید به جزئیات توجه شود تا یادگیری اتفاق بیفتد و به نتایج مطلوب برسد.

در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و آموزش در محیط واقعی کار با مشارکت صنایع شرکت‌های صنعتی؛ تفاهم‌نامه تاسیس و راه‌اندازی هنرستان جوار کارخانه شرکت دانش بنیان فولاد ماشین شهرستان نکا امضا شد.

ارسال نظرات